Вісім хвилин у TikTok роблять дівчат нещасними

ТікТок пропаганда стандартів краси погано впливає на молодь

TikTok, соцмережі, тренди, краса та здоров'я
Більшість користувачів TikTok - молодь, і такий контент впливає на їхнє сприйняття себе та своєї зовнішності.

ТікТок пропаганда нездорових стандартів краси погано впливає на молодих жінок. Ті дивляться відео про дієти й починають соромитись свого тіла. Соціальні мережі суттєво погіршили проблеми самооцінки молодих людей, спонукаючи їх порівнювати себе з іншими та прагнути до часто недосяжних стандартів зовнішності. Так TikTok, котрий дозволяє людям створювати та переглядати короткі відео, зібрав понад 1 мільярд користувачів. 

На платформі легко поширюється шкідливий вміст, у тому числі відео, які прославляють нерегулярне харчування та надзвичайно худі тіла. Нове дослідження показало, що перегляд лише восьмихвилинного контенту TikTok, присвяченого дієті, втраті ваги та фізичним вправам, одразу негативно вплинув на задоволеність власним тілом, пише ScienceAlert.

Шкідливі стандарти краси з TikTok

До експерименту залучили 273 користувачів TikTok, дівчат віком від 18 до 28 років, і розподілили їх на дві випадкові групи. Жінок з діагнозом розладу харчової поведінки були виключені з дослідження. Учасницям експериментальної групи показали 7–8-хвилинні ролики про анорексію та заняття спортом, взяті з TikTok. У цих відео молоді жінки мало їли, сиділи на дієтах, худли, тренувалися й давали поради щодо того, як очистити організм соком.

Учасниці контрольної групи переглянули 7–8-хвилинну добірку відео TikTok з більш нейтральним контентом, таким як відео природи, кулінарії та тварин. Рівень задоволеності образом тіла та ставлення до стандартів краси до та після перегляду контенту з TikTok в учасниць обох груп виміряли за допомогою анкет.

Обидві групи повідомили про зниження задоволеності зображенням свого тіла до та після перегляду відео. Але ті, хто переглядав проанорексичний вміст, мали найбільше зниження задоволеності своїм тілом. Вони також відчули, що стандарти краси з соцмережі "тиснуть" на них, викликаючи незадоволеність собою. Цей процес в соціології називається інтерналізацією. Він відбувається, коли хтось приймає зовнішні стандарти краси та ідентифікує себе з ними. 

Дослідники також виміряли в учасниць експерименту стурбованість так званим здоровим харчуванням і симптоми невпорядкованого харчування. Виявилось, що учасниці, які користувалися TikTok понад дві години на день, повідомили про більшу невпорядковану харчову поведінку, ніж ті, хто користується соцмережею не так часто. Це говорить про те, що перегляд вмісту TikTok більше ніж дві години на день може бути пов’язаний з неправильним харчуванням.

Такий контент - широко поширений

Контент, який ми показали учасницям експериментальної групи, широко поширюється в TikTok, а не лише в спільнотах про дієти. Відео про так зване чисте харчування, детоксикацію та дієти з обмеженим вмістом інгредієнтів призводять до невпорядкованого харчування та надмірних фізичних вправ. Блогери ж, які впливають на "оздоровлення" в соціальних мережах, заохочують до цього та стандартизують шкідливі звички.

Щобільше, звичайні користувачі також можуть поширювати небезпечні відео, пов’язані з дієтами. Такі хештеги, як #GymTok і #FoodTok, дозволяють будь-якому користувачеві TikTok створювати та споживати контент, присвячений своїм і чужим щоденним розпорядкам харчування, трансформаціям для схуднення та тренуванням. Але, як бачимо, мінусів у цьому виявилося більше, ніж плюсів.

Складнощі з цензурою 

Користувачі TikTok мають обмежений контроль над контентом, який їм доступний. Оскільки вони проводять значну частину свого часу на персоналізованій сторінці "Для вас", сформульованій за алгоритмом, користувачеві не потрібно стежити за вмістом про розлади харчування, щоб отримати його. В цьому дослідженні 64% учасників повідомили, що бачили ролики про дієти тощо.

Пошук вмісту про бодіпозитив може зробити користувачів ще більш вразливими до перегляду таких відео. Приклади також можуть включати відео, які зображують переїдання, використання проносних засобів або надмірний спорт. А менш ніж десять хвилин перегляду такого контенту може мати негативний ефект. 

Отже, доки соцмережі не регулюють об'єм та тип такого контенту, варто пам'ятати, що шукаючи ролики про дієти тощо, ви ризикуєте зіпсувати собі настрій та уявлення про себе. Тож, діліть на 8 все, що побачите, радьтеся з лікарями, перш ніж впроваджувати ту чи іншу схему харчування у свій раціон і будьте здорові!

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube