Ось що можна зробити, якщо ви полюєте на ультраоброблені смаколики
Вживати їжу з високим вмістом жиру, цукру та солі справді приємно. Секрет в тому, що ці продукти активують систему винагороди мозку, оскільки в минулому вони були рідкістю. У сучасних суспільствах нас бомбардують рекламою, що навмисно нагадує нам про вигляд, запах і смак калорійної їжі. Й у відповідь на ці потужні сигнали мозок реагує саме так, як на це розраховують маркетологи, - викликаючи сильне бажання з’їсти зайві калорії, пише ScienceAlert.
Однак, сьогодні навіть діти знають, наскільки шкідливі ультраоброблені продукти. Тому нині багато з нас намагаються їсти більше фруктів і овочів і менше так званої шкідливої їжі. Щоб це вдалося, варто розуміти механізми, за якими можна обдурити власний мозок і змусити його націлитися на інші, більш корисні продукти. Інформатор розібрався, як працює тяга до їжі.
Потяг до їжі – це сильне бажання з’їсти щось, часто зосереджене на певній їжі. Ми запрограмовані на те, щоб дізнатися, наскільки смачна їжа, що пахне, та де ми можемо її знову знайти, особливо якщо в ній багато жиру, цукру чи солі. Щось, що нагадує нам про задоволення від їжі, наприклад, приваблива реклама чи смачний запах, може викликати у нас повторне бажання.
Сигнал провокує фізичну реакцію, посилюючи вироблення слини та активність шлунка. Ці реакції є автоматичними, і їх важко контролювати. Однак, те, що ми робимо далі, залежить від комплексу факторів:
Але зазвичай важко пам’ятати про здорове харчування. Це пояснюється тим, що ми схильні віддавати перевагу швидкій винагороді від їжі, а не відкладеній або абстрактній, включаючи цілі щодо здоров’я, які допоможуть нам почуватися добре. Стрес також може змусити нас їсти більше. Коли ми голодні, ми обираємо більші порції, недооцінюємо калорійність і вважаємо їжу більш корисною.
Виявляється, якщо ви побачили, що хтось їсть пончик, але його поряд немає, ви можете з’їсти чіпси або навіть випити алкоголь. Тобто, як показали дослідження, тоді ви будете шукати все, що змушує вас почуватися добре. Якщо ж реклама чіпсів спонукає вас шукати їжу, швидше за все, ви шукатимете щось солоне. Сигнали в навколишньому середовищі не просто спонукають нас загалом жадати їжі, вони спонукають нас шукати певні харчові категорії:
Ваша історія харчування та генетика також можуть ускладнити придушення тяги до їжі. Проте майже всім важко покладатися лише на силу волі. Харчові сигнали з реклами настільки потужні, що можуть спонукати нас шукати певну їжу, навіть якщо ми не долаємо особливо сильного бажання її з’їсти.
Ефект більш інтенсивний, якщо їжа легко доступна. Це допомагає пояснити, чому ми можемо з’їсти цілий пакет снеків, що лежить перед нами, навіть якщо не надто хотіли. Іноді ми використовуємо доїдання пачки як сигнал для припинення їжі, а не від почуття голоду чи бажання.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.