Темношкіра б'юті-блогерка здійняла скандал в мережі через невдалий тональний крем.
Молодий екологічний бренд косметики Youthforia, який свого часу отримав майже півмільйона доларів інвестицій, відомий тим, що виготовляє косметичні засоби нібито настільки нешкідливі, що з ними можна спати, залишаючи їх на шкірі. Нині цей бренд втрапив у скандал, створивши тональну основу для темношкірих людей.
Б'юті-інфлюенсери розкритикували її через те, що вона не просто занадто темна, а має неприродньо чорно-сірий відтінок. Іншими словами, косметичний бренд геть не потрапив в тон. Дехто з блогерок навіть заговорив про расове питання, звинувативши косметичний бренд в тому, що перед випуском лінійки він елементарно не провів тестування на реальних людях - буцімто через зневажливе ставлення до темношкірих.
@javonford16 Stitch @golloria #cosmeticchemist #makeupforwoc #youthforia#greenscreen ♬ original sound - Javon Ford Beauty
Популярна темношкіра б'юті-інфлюенсерка Голлорія Джордж зі США дізналася про вихід нового відтінку від своїх підписників. Ті відмітили б'юті-блогерку у відгуках про новий відтінок, й вона вирішила придбати тональний крем. Але коли дівчина наклала тон на обличчя, то спершу здивувалася, а потім - розлютилася.
Жінка поїхала до найближчого маркету і купила маленьку баночку чорної акрилової фарби. У відео в TikTok вона нанесла чорну фарбу на одну щоку й тон Youthforia Shade 600 на іншу, різниці майже не було.
@golloria the darkest shade of the youthforia date night foundation.
♬ original sound - golloria
Це відео набрало понад 34 мільйони переглядів. Подібні відео виклали й інші користувачі мережі.
@awuoimatiop0 Don’t they understand that we have undertones?? #youthforia#darkskinmakeup♬ original sound - Awuoi Matiop
@golloria its biologically impossible to be PURE black. there is no pigment in this foundation other than pure BLACK oxide. this was not a mistake.
♬ original sound - golloria
"Біологічно неможливо бути ЧИСТО чорним. У цьому тональному кремі немає жодного пігменту, окрім чистого оксиду чорного кольору. Помилки бути не може", - зазначила при цьому популярна інфлюенсерка вже в іншому відео, назвавши невдалу тональну основу "дьогтем у пляшці".
За словами блогерки, після того, як вона опублікувала відео, її гнів змінився сумом.
"Індустрія краси насправді не дбає про темношкірих жінок. Нас не сприймають як людей, і це дуже сумно", - сказала вона телефоном в коментарі журналістам.
Справедливо буде сказати, що на сторінці б'юті-блогерки при цьому досі розміщено безліч відео з косметичними розпаковками (включаючи VIP-марки, наприклад, Gucci) серед яких є тональні основи цілком вдалих відтінків. Ними блогерка лишається задоволена. Ці тональні для темношкірих людей дівчина називає "своїми улюбленими", демонструючи щонайменше п'ять відомих косметичних брендів. Тож її реакція на невдачу одного еко-бренду косметики, що звелася до узагальнених висновків про неповагу до темношкірих жінок, видається дещо перебільшеною.
@golloria just some of my faves
♬ original sound - golloria
Жінка нарікнула на те, що білі дівчата нібито мають більший вибір косметичних відтінків, а темношкірі дівчата, які володіють " і без того грубуватою красою", начебто не мають такого вибору й змушені свторювати власні відтінки самостійно, змішуючи тони. При цьому на титульній сторінці сайту кометичного бренду, який не влучив з темним тоном - Youthforia - зобрежені темношкірі дівчата, які тримають в руках баночки з тональними основами різних відтінків.
Youthforia - це бренд косметики, який дебютував у 2020 році з одним продуктом: мерехтливим блиском для губ, який засновниця компанії продавала зі своєї квартири під час карантину через Covid. Серед безлічі вже представлених на ринку косметичних ліній Youthforia намагалася виділитися, заявивши, що споживачі можуть спати в її засобах для макіяжу.
У березні 2023 року в епізоді шоу Shark Tank засновниця Youthforia Фіона Ко Чан отримала інвестиції у розмірі 400 тисяч доларів від мільярдера Марка Кьюбана. Це вдалося завдяки презентації "біологічних косметичних засобів" компанії, зокрема олії для рум'ян, що змінює колір. Рум'яна, як стверджує компанія, взаємодіє з рівнем рН шкіри, забезпечуючи ідеальний рум'янець.
"Я хотіла макіяж, який діяв би як догляд за шкірою - щоб, якщо я носила його, він робив би мою шкіру кращою", - пояснила авторка ідеї косметичного бренду нового покоління в ефірі шоу.
Минулого року, коли бренд випустив тональний крем для обличчя Date Night Skin Tint Serum Foundation, він зазнав критики через те, що до його складу увійшли лише чотири відтінки для темної шкіри. Навіть найтемніший відтінок, який називається глибоким нейтральним, був недостатньо темним для пані Джордж, згідно з відео, яке вона опублікувала в той час.
@golloria Replying to @_sarah_herman ♬ original sound - golloria
В TikTok тоді пані Чан вибачилася за відносно вузький спектр відтінків у початковій партії, додавши, що більше відтінків розробляється, а перша крапля була просто "підтвердженням концепції". Після скандалу з чорним тоном представники Youthforia не відповіли на численні запити щодо коментарів.
Офіційна ж позиція компанії залишається такою, що в новій сітці тональних відтінків - їх 10. А тональна основа під макіяж Date Night Skin Tint Serum Foundation все ще продається за $48 (понад 1800 гривень) за баночку на сайті бренду та в роздріб.
Припущення декого щодо того, що найтемніший відтінок може працювати як змішувач, знавці мейк-апу спростували. Мовляв, відтінок Youthforia Foundation Shade 600 не працює для змішування тонів.
@gabrielle.fisher0128 Replying to @bel ☆🎀 @Youthforia Foundation Shade 600 was not marketed as a mixer nor does it work as one by itself #youthforia♬ original sound - Gabrielle 💖
Хімік-косметолог Джейвон Форд з Лос-Анджелеса, який працював з популярними брендами косметики та догляду за шкірою, такими як Milani та Youth to the People, не брав участі у розробці жодного продукту Youthforia. Але, спираючись на свій досвід роботи з подібними брендами, він має уявлення про те, де Youthforia могла піти не так.
"Я думаю, що це сталося тому, що у них не було кольорового еталону. Еталон кольору - це, по суті, еталон, якого виробник або лабораторія повинні дотримуватися, щоб досягти відповідності", - пояснив експерт.
За словами пана Форда, бренди часто використовують тональні засоби конкурентів, такі як Nars або Fenty Beauty, чий випуск на 40 відтінків у 2017 році змінив правила гри в індустрії. Формула ж Youthforia містить занадто малу кількість білої основи, яка робить відтінки тонального крему темно-сірими.
"Це не відповідає відтінку шкіри людини. Ніхто не є сірим, ніхто не є абсолютно чорним, тому що є відтінки", - підкреслив він. А отже, вочевидь, помилка таки сталася.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.