Дідівський спосіб порозумнішати працює й досі

Проте це не привід відмовитись від сучасних гаджетів, просто частіше використовуйте стилус

Письмо, писати, розум, мозок, вчені, наука
Письмо від руки напрочуд важливе для мислення та навчання

Для багатьох з нас писати від руки, можливо, стало рідкісною практикою, якщо не занедбаною. Цифрові методи ведення нотаток є скрізь, але, як виявилось, вони є менш цінними, ніж старомодні навички письма від руки. Робити нотатки на телефоні або друкувати ідеї на клавіатурі, як правило, швидше і простіше. Та, згідно з новим дослідженням, когнітивні переваги ручки та паперу вищі, йдеться в публікації IFLScience. 

Для деяких професійних письменників ідея про те, що ручка може допомогти у творчості та мисленні, не стане новиною. Незважаючи на цифрові технології, деякі з них продовжують використовувати почерк як спосіб підвищити свою продуктивність. Науковий світ лише нещодавно почав усвідомлювати передбачувані переваги цієї практики. Перші ж результати є більш, ніж переконливими.

Візьмемо, наприклад, школярів. У міру того, як світ поступово переходить на цифрові технології, багато шкіл почали приділяти більше уваги технічній підкованості і менше - вмінню маніпулювати ручкою. Це призвело до того, що в деяких випадках діти вправно друкують на комп'ютері ще до того, як вчаться писати від руки.

Тренуйте пам'ять та розумові здібності в дітей

Дослідження розвитку дітей дошкільного віку показали, що ті, хто вивчає абетку, відтворюючи її за допомогою рухів письма, краще і довше розпізнають і розуміють її, ніж ті, хто робить це за допомогою друкованих знаків. Вважається також, що виконання рухів, пов'язаних з почерком, сприяє кращому запам'ятовуванню нових слів.

Серед дорослих дедалі більше поширюється звичка робити нотатки за допомогою телефонів або ноутбуків, але це виявляється менш ефективним, ніж робити це від руки. Наприклад, дослідження 2014 року показало, що студенти, які покладалися на набір тексту на лекціях і семінарах, гірше справлялися з концептуальними питаннями, ніж ті, хто робив нотатки від руки.

Тож, для навчання почерк підходить краще. Відповідь щодо того, чому це так, схоже, пов'язана з відносною складністю цього процесу порівняно з друкуванням. Письмо вимагає більшої кількості рухів, більшої вправності та координації, а також більшої зорової уваги. Воно спонукає різні частини мозку працювати разом, щоб перетворити фігури в нашій голові на щось видиме на сторінці.

Мозок влаштований напрочуд складно

А ще є зорова система - очі мають сприймати інформацію про те, що ви створюєте, і передавати її до мозку, щоб він міг перевірити, чи відповідає карлючка на папері ментальній моделі сценарію, який ви намагаєтеся відобразити. Якщо виникають помилки, мозок надсилає повідомлення про зміну рухів руки, щоб виправити їх.

Про це надзвичайно важко навіть подумати, не кажучи вже про те, щоб пояснити. Але наш мозок робить все це щоразу, коли ми звертаємося до написання від руки. Все більше фактів свідчить про те, що надія на процес друкування, особливо для дітей, є менш ефективною для навчання, тоді як для дорослих швидкість набору тексту може дозволити записувати інформацію дослівно. Та це не означає, що ми обробляємо її осмислено. 

Отже, письмо від руки виявляється більш корисним для запам'ятовування та обробки інформації. Та це також не означає, що ми повинні відмовлятися від цифрових інструментів. Деякі дослідження показали, що просте використання стилуса може бути не менш корисним, оскільки важливим є рух письма, а не носій інформації.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube