Чому пацієнтам перестали приходити СМС від eHealth

Читать на русском

Через повідомлення від Електронної системи охорони здоров’я пацієнти мають отримувати всю ключову інформацію щодо медичних послуг

Читать на русском
лікар пацієнт телефон
Іноді причиною відсутності потрібного повідомлення можуть бути особливості роботи телефона.

Через повідомлення від Електронної системи охорони здоров’я пацієнти мають отримувати всю ключову інформацію щодо медичних послуг

Отримати електронне направлення на безкоштовні аналізи  або дослідження чи візит до вузького спеціаліста, медичний висновок про тимчасову непрацездатність чи номер та код погашення е-рецепта для його використання в аптеці - все це відбувається за допомогою СМС-повідомлень. Вони надходять пацієнтам на телефон, и є головною умовою для отримання будь-якої медичної послуги. Та, звісно, трапляється й таке, що людина вже прийшла до аптеки, а СМС із кодом рецепта так і не надійшло. Або ж прийшло повідомлення про направлення до окуліста, хоча ти до нього і не збирався. Що робити у таких випадках, роз’яснює прес-служба МОЗ.

Чому не приходить СМС с номером рецепта та кодом погашення?

Тут можуть бути різні причини. Перш за все, неактуальність номеру телефону, який був вказаний при реєстрації пацієнта в ЕСОЗ. Його міг неправильно записати лікар, або пацієнт змінив номер, або втратив доступ до вказаного номеру телефона та користується іншим. Тому, якщо не отримали очікуване СМС - зверніться до сімейного лікаря або вузького спеціаліста під час консультації. Він перевірить в ЕСОЗ актуальність вашого номеру телефону. 

Якщо номер невірний, необхідно змінити метод автентифікації в ЕСОЗ. Це можна зробити, подавши заявку до НСЗУ через онлайн-форму на сайті.

Якщо ж номер вірний, відсутність СМС може бути повʼязана з певними технічними проблемами, зокрема з самим телефоном або ж із роботою мобільного оператора. Тож, треба перевірити, чи справний ваш телефон та чи не заповнена його памʼять. 

Буває так, що пацієнт вже в аптеці, а е-рецепт десь заблукав.
Буває так, що пацієнт вже в аптеці, а е-рецепт десь заблукав.

Може бути й ще одна причина: якщо під час реєстрації в ЕСОЗ ви обрали офлайн-метод аутентифікації, тобто через документи. Тоді лікар має надрукувати інформаційну памʼятку до рецепта, яка містить номер рецепта та код його погашення. З цією пам’яткою потрібно йти до аптеки. Або ж, знов-таки, ви можете швидко змінити метод автентифікації, щоб будь-які СМС-повідомлення від ЕСОЗ, зокрема і про рецепти, надходили на ваш телефон.

Хоча можна не побачите потрібне СМС і через роботу телефона. Наприклад, якщо пацієнт випадково позначив СМС від eHealth як спам. Або сам телефон визначає СМС з коротких номерів як спам. Тоді СМС доходять, але пацієнт їх просто не бачить.

Чи може лікар відправити СМС повторно?

Так, лікар може повторно надіслати вам повідомлення, але не більше трьох разів. До того ж, у разі лікування хронічних захворювань, тривалого лікування або, наприклад, у випадку рецидивних захворювань не потрібно йти до лікаря, аби отримати е-рецепт - це можна зробити дистанційно, зателефонувавши до лікаря.

Отримати е-рецепт можна й дистанційно.
Отримати е-рецепт можна й дистанційно.

Що робити, якщо видалив СМС із кодом рецепта?

Якщо після отримання е-рецепта ви випадково видалили повідомлення із номером рецепта та кодом його погашення, необхідно звернутися до лікаря, який зробив призначення для того, щоб він повторно сформував запит на смс на ваш номер. Це можна зробити, зателефонувавши лікареві або написавши йому в доступний месенджер. 

А якщо прийшло повідомлення, хоча до лікаря не звертався?

Якщо на ваш телефон надійшло повідомлення, яке не має до вас жодного відношення, можливо, лікар зробив помилку у номері телефону, коли укладав декларацію чи виписував направлення іншому пацієнту. Можливо, стався збій у роботі провайдера мобільних послуг – спробуйте перезавантажити свій телефон для усунення проблеми. У будь-якому випадку вам це нічим не загрожує, а сторонні особи не можуть отримати медичні послуги замість вас. Для цього обов’язково потрібне особисте підтвердження коду з повідомлення.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.