Зловив магазини на обмані: учений-психолог спочатку сам попався на хитрощі продавців

Справжня причина, чому апельсини продають у червоних сітках

Торгівля, супермаркет, апельсини, лимони, цитрусові, продукти
Маркетологи використовують зорову ілюзію, аби продати більше товарів

Ви коли-небудь замислювалися, чому цитрусові, зокрема апельсини, часто продаються у червоних сітках. Виявляється, це підступний трюк, який використовують виробники харчових продуктів та супермаркети, щоб обдурити ваші почуття та змусити вас купувати більше фруктів, пише IFLScience.

Червона або помаранчева пластикова сітка навколо фрукта створює враження, що шкірка апельсина має більш насичений оранжевий колір, завдяки чому вона виглядає соковитою та привабливою для споживачів. Якщо фрукт недозрілий, кольорова сітка також зменшить його зеленкуватість і посилить помаранчевий відтінок, роблячи його стиглим і апетитнішим на вигляд.

Так само лимони часто кладуть у жовті сітчасті пакети, щоб підкреслити їхній природний колір - жовтий. Якби їх помістили в червоні мішки, вони б теж виглядали більш помаранчевими.

Справжня причина, чому апельсини продають у тих червоних сітчастих пакетах: вас дурять 1
Ось як працює ця візуальна ілюзія!

Принцип заснований на так званій ілюзії конфеті, візуальному явищі, де на сприйняття кольорів сильно впливає навколишній контекст. У цій оптичній ілюзії куля нейтрального кольору поміщається в сітку з кольорових ліній. Коли лінії певного кольору знаходяться на передньому плані, колір кулі зливається з кольором ліній. 

У новому дослідженні німецький психолог Карл Р. Гегенфуртнер детально описує, як червона сітка в супермаркеті використовує ілюзію конфеті. Вчений розповів, як купив стиглі апельсини в сітці, а вдома побачив, що кожен окремо - зелений.

"Коли вдома я дістав апельсини з сітки, сталося диво: кожен апельсин, красиво розфарбований у сітці, насправді виявився жахливиого зеленого відтінку!" – пише психолог.

Отже, виходить, що одна лише асиміляція кольору забезпечує сильний вплив на зовнішній вигляд предметів під кольоровою сіткою, перетворюючи зеленуватий помаранчевий на красивий оранжевий. Варто сказати, що продавці фруктів це давно зрозуміли.

"Озирнувшись у звичайних супермаркетах, легко побачити, що фрукти та овочі, наприклад, лимони, цибуля, цукіні або навіть картопля, зазвичай упаковані в сітки кольору ідеальних екземплярів", – резюмує дослідник.

Нас трохи дурить наш власний мозок

Загалом ілюзія конфеті заснована на принципі, що наш мозок запрограмований на обробку периферійного зору та сприйняття кольорів. По суті, наш мозок націлений на те, щоб забезпечити нам плавний досвід, який можна зрозуміти якомога ефективніше. Подібним чином наша зорова система налаштована на сприйняття рівномірності та плавних переходів. Коли червона сітка накладається на апельсин, наш мозок зливає сусідні кольори, щоб спростити те, що ми бачимо.

Невідомо, чи дійсно цей трюк обману збільшує продажі апельсинів, але цікаво було б дізнатися, чи дійсно це так. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube