У спробах полегшити життя любителям позасмагати виробники намагаються перетворити повсякденні продукти на захист від сонячних променів
Якщо придуманий напій, що захищає від похмілля, то чому б не винайти і сонцезахисний - шкідливому впливу ультрафіолету ми точно наражаємося частіше, ніж алкогольному. Тим більше що корисні поради не бувати в пікові години на сонці не завжди здійсненні, наносити креми кожні дві години майже завжди незручно, а в закритому одязі ходити просто не хочеться. А хочеться, як завжди, диво-таблетку: щоб проковтнути і весь день не морочитися, не обгоряти та ще й приносити користь шкірі. Варіанти є, але наука не встигає за прагненням людства вирішувати проблеми швидко і без клопоту, і наразі альтернативи у вигляді сонцезахисних пігулок та напоїв лише вивчаються, повідомляє The New York Times.
А поки що немає жодних наукових доказів того, що сонцезахисні продукти для перорального застосування справді роблять те, що обіцяють, люди приймають їх і вірять, що шкіра захищена.
Наприклад, таблетки або біодобавка Heliocare, виготовлені з екстракту листя тропічної папороті. Історичне відсилання в інструкції до препарату зазначає, що корінне населення Америки століттями використовувало папороть як протизапальний засіб у лікуванні шкірних захворювань. А помаранчева капсула, випита за пів години до виходу на сонце, на добу захистить від старіння шкіри, сонячного опіку, нерівномірної засмаги та пігментації. Причому в безпеці буде і те, на що дія кремів не поширюється - очі, вуха, шкіри голови. У складі обіцяно вітаміни D, С і Е, безліч антиоксидантів, зокрема, поліфеноли та флавоноїди, а також лікопін та лютеїн.
Всю цю прірву сонцезахисної користі можна замовити в інтернеті, ціна варіюється від 900 до 1300 гривень, залежно від потужності складу.
Щоправда, для любителів читати довгі супровідні інструкції остаточно завершує інформацію скромне застереження: використання капсул не замінює застосування зовнішніх засобів із захистом від УФ-випромінювання, тобто кремів.
Можливо, це визнання і дозволяє сонцезахисним пігулкам кілька років активно продаватися. Чого не скажеш про сонцезахисний напій UVO, чия колишня популярність розтанула під дією законів про охорону здоров'я.
Випущений у 2016 році, UVO зі смаком апельсина та персика активно продавався в американських магазинах, спортивних центрах та аптеках, вирушав у будь-яку точку світу через Amazon. У складі напою вітаміни А, С, D та Е, фолієва кислота, цинк, селен та 30 імуностимулюючих антиоксидантів - все для захисту та відновлення шкіри від сонячних променів.
Винахідник напою дерматолог Боббі Авадалла заявляв, що створив його, бо кремами люди користуються не часто та нерегулярно, а рідину п'ють щодня. І захист від сонця у вигляді напою може зробити його більш поширеним, адже це дуже просто і не вимагає зусиль.
Цікаво, що на початку своєї популярності компанія-виробник рекомендувала споживачам використовувати кілька форм захисту від сонця. Але потім бізнес став розширюватися, ринок збуту - зростати, компанія замовила і, звичайно, отримала дослідження з доказами того, що склад напою корисний для відновлення шкіри, що обгоріла. Цей факт не пройшов повз контролюючі органи, які ще й розглянули на банках напис про захист шкіри від сонячних променів.
Компанію звинуватили у порушенні американських законів про охорону здоров'я та безпеку, оскільки заявлені корисні властивості напою за фактом не були науково доведені. У рекламі UVO повідомлялося, що він захищає шкіру та очі від ультрафіолетового сонячного проміння впродовж 3 годин. Однак досліджень, що підтверджують цю властивість, немає. Справа закінчилася судом та штрафом у 42500 доларів, А знайти сонцезахисний напій, ймовірно, тепер можна тільки в Каліфорнії, але й це не точно.
Лікарі, які виступають проти пероральних засобів захисту від сонця, вказують, що невідомо, скільки активного інгредієнта може пройти через шлунок і залишатися ефективним, щоб забезпечити шкірі рівномірний шар захисту.
До того ж, такі продукти не вважаються ліками, тому їм не потрібно проходити суворі випробування для отримання схвалення Управління з контролю за продуктами та ліками. І це означає, що заяви виробників про відсутність побічних ефектів не мають під собою жодної основи.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.