Як сова підкорила світ: пуші та ігри Duolingo примушують вчити мови

Завдяки цим зусиллям протягом чотирьох років ми змогли збільшити CURR на 21%, що означає зменшення щоденного відтоку найкращих користувачів більш ніж на 40%, і разом з іншими успішними ідеями це привело до збільшення DAU у 4,5 рази

Duolingo
Duolingo

Сова Duolingo давно стала не просто маскотом, а мемом. Застосування таблиць лідерів, push-сповіщення та інші зусилля, пов’язані з продуктом і маркетингом, допомогли компанії застосунку для вивчення іноземних мов збільшити показник DAU у 4,5 раза протягом чотирьох років. Як це стало можливим, розповів колишній CPO Duolingo Хорхе Мазаль. 

“Я приєднався до команди Duolingo як Head of Product наприкінці 2017 року. Тоді Duolingo вже був найбільш завантажуваним навчальним застосунком у світі із сотнями мільйонів користувачів, виконуючи своє завдання «створити найкращу освіту у світі та зробити її загальнодоступною». Однак зростання кількості користувачів сповільнювалося”, - каже Хорхе Мазаль

Реферальна програма

Побачивши, як швидко росте кількість користувачів Uber завдяки реферальній програмі, надихнувшись Uber, Duolingo створила схожу. Як нагороду давали безоплатний місяць преміумпідписки Super Duolingo (тоді вона називалася Duolingo Plus).

“Кількість нових користувачів зросла лише на 3 %. Це було краще, ніж нічого, але й не той прорив, якого ми потребували. Проте, команда подвоїла зусилля і продовжувала роботу над реферальною програмою, оновлювала її, але безрезультатно. Поки це відбувалось, я зрозумів, що потрібно шукати інший підхід до розв’язання нашої проблеми зростання”, - розповідає Хорхе Мазаль.

Таблиця лідерів

Після деяких роздумів команда вирішила зробити ставку на таблиці лідерів.

“Коли я почав працювати над грою FarmVille 2 від Zynga, вона містила таблицю лідерів, подібну до наявної в Duolingo, де користувачі змагалися зі своїми друзями. Я припустив, опираючись на власний досвід як гравця, що близькість конкурента буде важливішою за близькість особистих стосунків. Я подумав, що це особливо актуально для зрілого продукту, де багато друзів користувачів давно перестали бути активними. Під час нашого тестування в Zynga ця ідея виявилася правдивою. Виходячи з цього, я припустив, що система лідерів, подібна до тієї, яку я допомагав розробити в Zynga, матиме успіх у контексті нашого продукту”, - каже Хорхе Мазаль.

Функція таблиць лідерів мала величезний і майже миттєвий вплив на метрики. Загальний час навчання збільшився на 17%, а кількість зацікавлених учнів (користувачів, які навчаються принаймні годину на день п’ять днів на тиждень) зросла втричі. 

Електронні листи та сповіщення

Команда утримання була заряджена на пошуки інших механізмів, щоб підтримувати поточних користувачів залученими та мотивованими займатися щодня. Однією з областей, якою вони зацікавилися, були push-сповіщення. Протягом тривалого часу Groupon відправляв лише одне сповіщення електронною поштою на день. Далі стали тестувати надсилання ще одного електронного листа кожному користувачеві щодня. Цей тест привів до значного підвищення їхніх цільових метрик.

Підбадьорена команда Groupon продовжувала експериментувати, надсилаючи більше електронних листів, дійшло навіть до п’яти на день. І раптом їхній канал електронної пошти втратив більшу частину своєї ефективності. З часом накопичення агресивних тестів Groupon із розсилкою електронних листів фактично знищило цей канал.

“Одним із недооцінених ризиків агресивного A/B-тестування розсилки електронних листів і push-сповіщень є те, що користувачі відмовляються від каналу. І навіть якщо ви припините тест, вони вже не повернуться. Зробіть це багато разів, і канал знищено. Нам слід було уникнути цього результату. Для наших push-сповіщень ми встановили одне головне правило: захистити канал”, - каже Хорхе Мазаль.

Після багатьох ітерацій, A/B-тестування і використання «алгоритму бандита» команда змогла згенерувати десятки малих і середніх результатів, які рік за роком приносили значний приріст DAU.

Вектор відрізка

Концепція відрізка насправді досить проста: показати користувачам кількість послідовних днів, протягом яких вони виконували будь-які дії в застосунку. Але виявилося, що навколо відрізків існує напрочуд велика кількість можливостей для оптимізації.

Першою великою перемогою стало сповіщення про збереження відрізка — повідомлення, яке попереджає користувачів із відрізками про те, що вони скоро його втратять. Це пізнє нічне сповіщення довело, що подвоєння оптимізації відрізка стало значним плюсом. Після цього з’явилося кілька покращень: перегляди календаря, анімація, зміни в режимі заморожування відрізка і, поміж іншого, винагороди за них. Кожне з цих покращень допомогло удосконалити початкову ідею опції та суттєво покращити утримання.

На сьогодні функція відрізка є однією з найпотужніших механік залучення для Duolingo. Коли люди обговорюють свій досвід із Duolingo, вони часто згадують про те, скільки днів підряд займаються в застосунку.

“Відрізки працюють з кількох причин. Одна з них полягає в тому, що відрізок підвищує мотивацію користувача з часом — чим довший відрізок, тим більше бажання не втратити його. Коли йдеться про утримання, це саме те, чого ми хочемо від наших користувачів. З кожним днем, коли учень заходить у Duolingo, його мотивація повернутися зростає, а отже, ростуть показники утримання та DAU”, - каже Хорхе Мазаль.

Загальні результати

“Завдяки цим зусиллям протягом чотирьох років ми змогли збільшити CURR на 21%, що означає зменшення щоденного відтоку найкращих користувачів більш ніж на 40%, і разом з іншими успішними ідеями це привело до збільшення DAU у 4,5 раза”, - каже Хорхе Мазаль.

Покращилася також якість аудиторії — частка користувачів DAU із відрізком сім днів або більше зросла майже в три рази та перевищує половину нашого DAU. Це означає не лиш, що зараз у застосунку набагато більше активних користувачів, але й імовірність того, що вони продовжуватимуть повертатися, залучати своїх друзів і купувати підписку Super Duolingo. Це зростання було ключовим для успішного IPO Duolingo.

Зеленський підписав Закон про англійську мову в Україні

Закон про англійську мову в Україні вже незабаром почне діяти. Сьогодні, в середу 26 червня, його підписав президент Володимир Зеленський. Документ закріплює статус англійської мови як однієї з мов міжнародного спілкування в Україні.

Втім, стосується це перш за все держслужбовців. Картка законопроєкту з підписом президента розміщена на сайті Верховної Ради. Документ ухвалили ще 4 червня. Весь цей час він чекав підпису президента.

Закон визначає категорії посад, кандидати на які зобов’язані володіти англійською мовою, повідомляє нардеп Ярослав Железняк. Також документ унормовує особливості застосування англійської мови в роботі органів влади, органів місцевого самоврядування, у сферах освіти, культури, транспорту, охорони здоров’я тощо. Тобто переважно його дія торкнеться держслужбовців.

Втім, будуть нововведення і для пересічних громадян. Адже відтепер статус англійської в Україні буде офіційно закріпленим. А застосування цієї мови буде унормовано. Володіти англійською, авжеж, зобов’яжуть не всіх. Втім, це стосуватиметься наступних категорій українців:

  • осіб, які обіймають посади держслужби категорії “А”, “Б” і “В”; 
  • військовослужбовців офіцерського складу, які проходять військову службу за контрактом; 
  • поліцейських середнього та вищого складу; 
  • посад начальницького складу служби цивільного захисту; 
  • прокурорів; 
  • у податкових та митних органах; 
  • керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube