Занадто складні математичні тести для роботи вдома відбивають у дітей бажання вчитися
Група вчених з'ясувала, що в деяких випадках домашні завдання з математики завдають більше шкоди, ніж користі для освіти школярів. Висновки вчених ґрунтуються на результатах опитувань сімей школярів у віці 7-9 років, які живуть у Канаді. Загалом про математику говорили як про предмет, який не подобався та вимагав надто багато додаткової роботи.
Дослідники з Університету Південної Австралії та Університету Святого Франциска Ксаверія в Канаді опитали вісім канадських сімей, поставивши питання про їх досвід виконання домашніх завдань з математики та їх вплив на сім'ю, пише SciencеAlert. У всіх сім'ях дитина навчалася у третьому класі, зазвичай у віці 8 чи 9 років - у віці, коли у регіоні, де проводилося дослідження, запроваджуються перші стандартизовані тести з математики.
"Домашнє завдання вже давно вважається практикою, яка сприяє навчанню дітей та покращує академічні успіхи", - сказала Ліза О'Кіф, старший викладач математичної освіти в Університеті Південної Австралії. "Але коли завдання надто складне для учня, навіть за підтримки батьків, виникає питання, чому воно взагалі було поставлене як домашнє завдання".
Проблеми, які були виявлені в ході дослідження, включали занадто складну домашню роботу (навіть за допомогою батьків), а також роботу, що відсуває час сну, перехід на сімейний час і викликає почуття неадекватності і розчарування. Також дослідники відзначили, що нездатність батьків допомогти дітям з домашньою роботою з математики найчастіше зумовлена тим, що дорослі навчалися цьому предмету за іншими системами.
"Як і багато іншого, викладання математики з часом розвивалося", - говорить О'Кіф. "Але коли батьки розуміють, що їх перевірені методи відрізняються від тих, яким навчаються їхні діти, їм може бути важко адаптуватися, і це може створити невиправданий тиск".
За словами дослідників, через це між поколіннями можуть виникати різні конфлікти. Крім того, на думку вчених, матері, які брали участь у дослідженні, як правило, несуть відповідальність за допомогу з домашніми завданнями, а коли завдання їм також здаються важкими, це може зміцнити негативні стереотипи про те, що математика не є предметом, у якому дівчатка "природно процвітають". Інші дослідження показують, що неможливість впоратися із завданням навіть за підтримки мами та тата може мати довгостроковий вплив на успішність та кар'єрні устремління.
Хоча у цьому дослідженні бере участь невелика вибірка учасників, дослідники кажуть, що його результати відповідають загальноприйнятим уявленням у сфері освіти. Вони хочуть, щоб було зроблено більше, щоб домашнє завдання з математики було складено належним чином і щоб не відволікало дітей від предмета в ранньому віці.
"Останнє, чого хочуть вчителі, - це ставити дівчаток у невигідне становище у розвитку потенційно сильних математичних здібностей", - говорить автор дослідження Сара Макдональд, викладач освіти в Університеті Південної Австралії. "Отже, нам потрібно краще зрозуміти політику та очікування щодо домашніх завдань".
Як сказав Макдональд, часто вважається, що домашня робота має неакадемічні переваги, такі як виховання незалежності, розвиток організаційних навичок та самодисципліни, хоча сімейний досвід, зафіксований у їх дослідженні, не обов'язково підтверджує це.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.