Підступи упаковки: ці знання допоможуть вам у магазині

Трюки пакування їжі, на які всі ми натрапляємо

Їжа, продукти, магазини, маркетинг, корисні поради
Від апельсинів у червоних сітчастих пакетах до шумної упаковки від чипсів!

Апельсини в супермаркеті можуть бути не такими помаранчевими, як ви думаєте. Завдяки червоним пакетам з апельсинами навіть зелені фрукти виглядають помаранчевими. Це оптична ілюзія, відома як ефект конфеті. Яскрава жовта сітка на лимонах робить те саме, посилюючи колір цитрусових, щоб зробити їх більш привабливими. З пакетів фрукти будуть здаватися менш яскравими й, можливо, навіть зеленкуватими, пише The Telegraph.

Чого тільки не відбувається у світі упаковки, щоб спокусити нас купувати. Цілком імовірно, що над обгорткою, яку ми викидаємо на перероблювання, у компост чи сміттєвий бак, працювали команди дизайнерів і бренд-менеджерів, щоб спонукати нас купити їхні продукти. Психологи ж переконані, більшість нашого вибору в супермаркеті залежить від кольору. Проте попереджений – значить озброєний: все не зовсім так, як здається на перший погляд в магазині.

Колір

Ефект конфеті передбачає використання того самого кольору, що й продукт, хоча й на кілька тонів яскравішого – сіткою зверху, щоб колір їжі був інтенсивнішим. Але на більшості упаковок кольори розташовані поруч із продуктом, часто навколо целофанового вікна. У цьому випадку дизайнери вибирають контрастний, але доповнюючий колір з протилежного боку колірного кола, що робить виріб більш яскравим.

Яскравий синій колір упаковки Barilla підкреслює золотистий відтінок пасти.
Яскравий синій колір упаковки Barilla підкреслює золотистий відтінок пасти.

Окрім цього, є очевидні кольорові ознаки: фіолетовий для ягідних смаків, зелений для лайма та для овочів загалом. Червоний колір спонукає нас думати про солодкість, хоча він також використовується для вказівки на тепло перцю чилі, разом з жовтим широко вважається стимулятором апетиту (хоча для цього ще немає переконливих доказів). Ось чому вони є вибором закладів швидкого харчування, зокрема McDonalds та Burger King.

Зелений з жовтим - щось кисленьке, чи не так!
Зелений з жовтим – щось кисленьке, чи не так!

Зелений несе конотації здоров’я та екологічності, синій асоціюється з холодом, а також з нежирною або низькокалорійною їжею, тоді як білий використовується для позначення простоти та м’якості. 

Шрифт, візерунок і форма

Навіть шрифт на пачці або форма графіки можуть вплинути на наше ставлення до продукту. У 1920-х роках психологи встановили, що певні звуки слів асоціюються з певними формами. Він відомий як ефект bouba/kiki, коли слово bouba збігається з м’якими заокругленими краями, а kiki – з гострими формами. Загалом, гострі слова та шрифти поєднуються з кислим і гірким смаком, тоді як округлі – з солодким.

Семіотика упаковки стосується самої форми упаковки. Отже, те, що є квадратним і мінімальним, є гострішим, тоді як продукт, упакований у щось кругле, буде м’якшим, дружнішим і більш органічним. Солодкі страви, як правило, мають масивні літери плавним шрифтом, а кислі страви часто мають кутастий або асиметричний шрифт.

Звук

Доведено, що програвання французької чи німецької музики у винному відділі супермаркетів збільшило продажі вина цих країн на цілих 330%, навіть якщо клієнти стверджували, що це на них не вплинуло. Звук упаковки також може вплинути на наше ставлення до їжі. Гучніша упаковка підкреслює хрусткість того, що всередині! 

Емоції

Просте ж додавання упаковці ваги чи текстури робить речі такими, які хочеться відчути на дотик. Ну а ці сітчасті мішки з апельсинами не тільки мають розумний колір. Вони працюють з нашим відчуттям ностальгії, адже багато хто просто звик купувати цитрусові в мішечках!

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube