Дослідники визначили слова, які лікарям не слід використовувати з пацієнтами ні за яких обставин
Є деякі речі, які лікарі ніколи не повинні говорити своїм пацієнтам, особливо тим, хто зіткнувся зі складними процедурами або переживає важку хворобу. Дослідники склали список фраз, які медикам слід уникати під час обговорення делікатних питань з пацієнтами та їхніми родинами, повідомляє IFLScience.
Коли ми вразливі, слова мають значення, особливо це відчутно, коли ми хворіємо. Останнє, що ви хотіли б почути від свого лікаря, це якийсь незграбний фаталістичний вислів на кшталт "надії немає".
Навіть одне слово може спричинити страждання чи страх для пацієнтів та їхніх родин, підірвати довіру до лікаря чи навіть звести нанівець все лікування. За словами психологів, лікар повинен пам'ятати, що досвід пацієнта включає:
Складні процедури, пов’язані з прогресуючою серцевою недостатністю, раком і термінальною стадією легеневої хвороби, часто вимагають детальних пояснень. Проте так само часто лікарі видаються дещо зверхніми, не бажаючи співпереживати кожному пацієнту. Звідси так звані холодні, нечутливі фрази, які іноді здаються хворим навіть образливими.
Важка хвороба – це не лише фізичні страждання, а й емоційні. Поведінка лікаря, включно з вербальним і невербальним спілкуванням, може посилити або зменшити емоційні страждання, переконані психологи. Тож, щоб пацієнти та їхні рідні почувалися в психологічній безпеці, для медиків виокремили стоп-слова. Цей список створили за допомогою опитувань, і він включає такі фрази:
Команда вважає, що молоді медики мають вивчати стоп-фрази на окремих заняттях. Це, на їхню думку, значною мірою сприятиме підвищенню обізнаності про недоречні слова для лікарів. Старші медичні наставники можуть ділитися своїм досвідом і переказувати його молодим спеціалістам, радять психологи. Адже це зрештою суттєво впливає на процес одужання, переконані вони.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.