Як викликати швидку допомогу, щоб вона точно приїхала - відповідь МОЗ

Такі послуги надаються для порятунку життя та здоров’я людини, яка перебуває у невідкладному стані

швидка допомога
За умови госпіталізації пацієнту треба підготувати паспорт та медичну документацію.

У Міністерстві охорони здоров’я України зауважують, що таким станом вважається раптове погіршення фізичного або психічного здоров’я, яке становить пряму та невідворотну загрозу життю та здоров’ю людини.  А виникає внаслідок хвороби,  травми, отруєння або інших внутрішніх чи зовнішніх причин.

Які симптомі вимагають негайного виклику швидкої?

Перш за все, треба враховувати, що підвищення тиску без ознак інсульту чи інфаркту або висока температура без сплутаної свідомості - не привід викликати бригаду. 

Щодо ощнак, які цього потребують:

  • дихання відсутнє чи з ускладненнями (сторонній предмет у дихальних шляхах, кровотеча з горла),
  • ознаки масивної кровотечі (травматична ампутація кінцівки, рани живота, шиї чи обличчя),
  • біль одночасно в спині, плечах, щелепі, відчуття стиснення у грудній клітці,
  • втрата свідомості або її сплутаність,
  • ознаки інфаркту, інсульту (ускладнене чи втрачене мовлення, паралізована кінцівка, перекошене обличчя, падіння, погіршення зору в одному оці),
  • інші стани, які загрожують життю та здоров’ю (отруєння, травми тощо).

Більш детально з Правилами виклику бригад екстреної медичної допомоги можна ознайомитись на сайті Верховної Ради України, де є повний перелік симптомів та скарг, на які має виїжджати бригада.

Чим коротше буде розмова з диспетчером, ти скоріше приїде екстрена допомога.
Чим коротше буде розмова з диспетчером, ти скоріше приїде екстрена допомога.

Яку інформацію треба надати диспетчеру?

Якщо ви впевнені , що існує загроза життю та здоров’ю людини, дзвоніть за номером 103 - виклик безкоштовний з будь-якого телефону. У МОЗ нагадують: хибний виклик або перебільшення симптомів задля приїзду медиків, по-перше, загрожують штрафом тому, хто викликав. Наразі згідно чинного законодавства він передбачений у розмірі від 850 до 3400 гривень. По-друге, і це головне, такі дії загрожують смертю людині, до якої вчасно не встигла приїхати бригада.

Тож, що ми повідомляємо диспетчеру:

  1. Прізвище, стать, вік людини. Якщо ви незнайомі,  повідомте її стать і орієнтовний вік та назвіть своє прізвище, ім’я та номер телефону.
  2. Максимально точно опишіть скарги та стан людини. Якщо знаєте напевне, то вкажіть причину виникнення невідкладного стану. Наприклад, людина впала з висоти або ж є ознаки інсульту.
  3. Скажіть точну адресу виклику: зокрема, поверх, код домофона і номер під'їзду. У випадку з незнайомцем опишіть  загальновідомі орієнтири та шляхи під’їзду.
  4. Відповідайте на всі запитання диспетчера конкретно, спокійно і чітко — чим коротше розмова, тим скоріше прибудуть медики.
  5. Виконуйте всі вказівки диспетчера, коли розмовляєте і чекаєте на бригаду.  
  6. Підготуйте паспорт та медичну документацію пацієнта. За умови госпіталізації їх необхідно передати медикам у лікарні.

А якщо вимагають гроші?

У МОЗ наголошують: пацієнти отримують абсолютно усю екстрену медичну допомогу безоплатно. Якщо за надану допомогу вимагають гроші, алгоритм дій має бути таким.

Зверніться із письмовою скаргою до Департаменту охорони здоров’я у вашому місті чи регіоні та до Національної служби здоров’я України (НСЗУ). 

Написати до НСЗУ можна на поштову адресу: м. Київ, пр-т Степана Бандери, 19, індекс 04073.

На електронну адресу: info@nszu.gov.ua; 

Подзвонити до НСЗУ можна за номером 16-77.

Також можна подати скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливі новини. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube