Чому пошуковики дедалі більше показують не те, про що їх запитували.
Користувачі скаржаться, що Google став гірше працювати. Річне дослідження дійсно виявило зниження якості результатів пошуку. Інформатор розбирався, які фактори вплинули на це.
Користувачі почали скардитись на те, що їм все складніше знаходити публікації, зокрема англомовного ресурсу Reddit. Вони почали скаржитись, що близько року як різко впала якість результатів пошуку Google, пише IFLScience.
"Тривожною ознакою є те, що помітна кількість користувачів соціальних мереж ділиться своїми спостереженнями, що пошукові системи стають все менш здатними знаходити справжній і корисний контент, який задовольняє їхні потреби в інформації", - йдеться в новому дослідженні на цю тему.
Але проблема виявилась ще глибшою. Користувачі не просто не можуть знайти корисні дані. Натомість вони отримують низькоякісний контент комерційного характеру, який їх не цікавив.
"Потоки низькоякісного контенту, особливо для пошуку продуктів, постійно ховають будь-яку корисну інформацію в результатах пошуку", - дійшли висновку дослідники, які вивчили це питання.
Дослідники з кількох німецьких університетів зосередились саме на розповсюдженні спаму, здебільшого запитів на відгуки про продукти. Команда відстежила 7392 таких запитів протягом року в пошуковику Google (та двох інших пошуковиках).
Схоже, проблема в основному виникає через пошукову оптимізацію (SEO), тобто контент, створений і налаштований на позиціювання та продаж в пошукових системах, а не на корисну якісну інформацію. Іншими словами, автори контенту прописують його таким чином, аби саме він показувався користувачам на запит. При цьому такий контент часто є маркетинговим, а не інтелектуальним.
Для цього використовуються ключові слова, за якими пошуковик і видає вам ту чи іншу відповідь. Знайшовши їх у тексті, він розпізнає його як підходящий за темою запиту. При цьому основний посил статті може не мати стосунку до суті запиту, а бути виключно комерційним. Для створення таких статей залучають маркетологів, які володіють навичками написання SEO-текстів, що спонукають людей переходити на статті, а потім - і купувати рекламований продукт.
"Наші висновки свідчать про те, що всі пошукові системи мають значні проблеми з вмістом - більшою мірою, ніж це заявлено", - пояснила команда дослідників.
Вони також додали, що, схоже, лише невелика частина оглядів товарів в Інтернеті використовує афілійований маркетинг, тобто віддає пошуковикам партнерську частину коштів від прибутку з продажу своїх товарів через нього. Усі ж інші рекламуються через інструмент SEO, що свідчить про поширеність такого методу – з метою заощадити рекламний бюджет.
На жаль, ця проблема може погіршитися через використання маркетологами та продавцями чат-ботів, алгоритми яких налаштовані таким чином, аби створювати все більше рекламного вмісту, випереджаючи можливості пошукових систем.
"Ми також спостерігаємо (...) що всі пошукові системи стають жертвами широкомасштабних спам-кампаній. Межа між доброякісним вмістом і спамом у формі контенту й посилань стає дедалі розмитішою - ситуація, яка, безсумнівно, погіршується через генеративний ШІ", - дійшли висновку дослідники.
Однак не всі звинувачують виключно пошукові системи. Генеральна директорка Yahoo Марісса Майєр вважає, що проблема полягає також у тому, що сам Інтернет стає все гіршим.
"Я справді вважаю, що якість Інтернету постраждала. Коли я починала працювати в Google, було близько 30 мільйонів веб-сторінок, тому проіндексувати їх усі було відносно просто. Сьогодні Google побачив понад трильйон URL-адрес", - пояснила вона.
Майєр додала, що для людей природно звинувачувати Google, коли ті не отримують якісних результатів пошуку, як раніше. Проте вона порівняла пошуковик з вікном в мережу і закцентувала, мовляв, справжнє питання полягає в тому, чому сам Інтернет-простір стає все гіршим. Що ж, схоже, відповідь очевидна – на це впливають засилля маркетингових опитувань та реклами.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.