Лувр перебуває в контакті з Міністерством культури щодо "переселення" відомого полотна.
Культову роботу художника й універсала-винахідника доби Високого Відродження Леонардо да Вінчі - "Мону Лізу" - планують "переселити". Мона Ліза - найвідоміший у світі портрет, який щодня відвідує близько 20 тисяч людей. Вона висить на стіні за склом та огорожею, а щоб побачити її здалеку, часто-густо треба підстрибнути над головами інших відвідувачів.
Такий досвід залишає розчарування, бо люди кажуть, що, за їхнім сприйняттям, побачили щось на кшталт поштової марки, а не видатного й вражаючого полотна генія XV століття. Натомість нова кімната дала б тисячам щоденних відвідувачів кращий досвід, переконана президентка Лувру. Адже, за її словами, більшість з відвідувачів музею досі приходять сюди саме заради Мони Лізи, повідомляє TheGuardian та агентство "Франс Прес" у Парижі. Автор же картини прагнув, аби вона справляла враження на кожного відвідувача індивідуально, працюючи зблизька.
"Ми не дуже добре приймаємо відвідувачів у цій залі, тому нам здається, що ми не справляємось зі своєю роботою. Переміщення Мони Лізи до окремої кімнати могло б покласти край розчаруванню публіки", - сказала президентка Лоранс де Карс, додавши, що Лувр перебуває в контакті з Міністерством культури щодо можливих рішень.
Головний куратор італійського живопису XVI століття у Луврі Вінсент Дельовен згоден із цим.
"Ми думали про це вже давно, але цього разу всі згодні. Це велика кімната (йдеться про нинішню залу - прим. ред.), а Мона Ліза знаходиться ззаду, за захисним склом, тому на перший погляд вона виглядає як поштова марка. А це суперечить первісному задуму художника. Леонардо да Вінчі хотів встановити безпосередні відносини між картиною і людиною, яка її споглядає", - сказав він.
Ті, кому вдалося підійти до полотна максимально близько, свідчили, що портрет ніби стежить за тим, хто його спостерігає. З якого б ракурсу ви на нього не дивились, Мона Ліза ніби слідкує за вами очима. Втім, цей ефект очевидний тільки якщо встановити "зоровий контакт" з картиною, переконані ті, кому це вдалося. А за умов, коли перед вами кілька десятків чи сотень чужих голів, зрозуміло, що зробити це не просто складно, але й навряд чи можливо. Роздивитися особливу, оповиту легендами напівусмішку Мони Лізи в цих умовах також дуже складно.
У 2023 році Лувр, найпопулярніший музей світу, прийняв близько 9 мільйонів відвідувачів. За словами президентки музею, 80% з них відважилися прорватися крізь натовп, щоб побачити загадкову посмішку Мони Лізи, часто роблячи селфі на фоні картини.
Люди з усього світу приїжджають у паризький Лувр заради цієї картини, платять 22 євро, стоять у величезних чергах, щоб лише на кілька секунд глянути на полотно, й в результаті залишаються дуже розчарованими. У недавньому опитуванні відповіді туристів про цей досвід варіювалися від "ніколи не були так розчаровані" до "тортура".
Мона Ліза висить у найбільшій залі Лувру - Залі держав - у захисному скляному футлярі, але шедевр Леонардо да Вінчі там не самотній. Його супроводжують роботи венеціанських майстрів XVI століття, а через всю кімнату висить найбільша картина Лувру - "Весілля в Кані" Паоло Веронезе.
Охороняють полотно не просто так. Воно ставало мішенню для нападок різних так званих "активістів". Востаннє це сталося минулого січня. Тоді Мона Ліза стала мішенню для двох екологічних протестувальників, які кинули суп у портрет, закликаючи до "здорової та екологічно чистої їжі". Картина, яка знаходилася за куленепробивним склом, не постраждала.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.