Раніше подібна тенденція отримала назву ефект Анджеліни Джолі.
Минулого року експерти з охорони здоров’я передбачили, що жарт про відвідини жіночого лікаря у фінальній сцені блокбастера "Барбі" матиме серйозний вплив на реальний світ. Мовляв, це спонукатиме глядачок шукати репродуктивну допомогу, яку вони могли потребувати, відкладати або, можливо, взагалі ніколи не задумувалися про це. Так, нове дослідження виявило сплеск пов’язаних пошукових запитів в Інтернеті після виходу фільму, пише ScienceAlert.
Молдавські психологи провели новий аналіз тенденцій пошуку в Інтернеті. Вони пояснили, як саме останній рядок у фільмі про Барбі міг зробити більше, ніж просто розсмішити аудиторію. У фінальній сцені фільму, після того, як головна героїня вирішила покинути Барбіленд і відправитись у реальний світ, Барбі з ентузіазмом каже секретареві клініки:
"Я тут, щоб побачити свого гінеколога!"
Цей жарт заснований або на її передбачуваній відсутності статевих органів, або на її очевидному захопленні тим, що більшість жінок вважають не надто приємним.
"Ми припустили, що ця остання лінія могла підштовхнути громадський інтерес до гінекологічної допомоги", - розповіли вчені.
Дослідники склали графік щотижневих пошукових запитів в Інтернеті в США після виходу Барбі, шукаючи 34 терміни. Починаючи від запитань про те, чим займаються гінекологи, до більш загальних запитів "Гінеколог поруч зі мною", "Записатися на прийом до лікаря" та "мазок Папаніколау".
Довідка. ПАП-тест (мазок Папаніколау) – це цитологічний аналіз, який використовується для виявлення передракових та ракових клітин у шийці матки. З профілактичною метою робити ПАП-тест шийки матки рекомендується жінкам з 21 року.
Також юзерки в мережі цікавилися "Навіщо відвідувати гінеколога?" і "Чи потрібен мені гінеколог?" більш ніж удвічі частіше за три місяці після виходу фільму, в липні 2023 року порівняно з роком раніше. Та пошук інформації про гінекологів є лише першим кроком у пошуку такого роду фахової медичної допомоги. Поки що залишається незрозумілим, чи призведе "ефект Барбі" до масштабного сплеску обізнаності й більшої рішучості жінок щодо отримання медичної допомоги, якої вони потребують. Але це не виключено, адже вже траплялося раніше.
У 2013 році, коли актриса Анджеліна Джолі оприлюднила своє рішення пройти подвійну мастектомію після позитивного результату тесту на успадкований ген раку молочної залози, кількість направлень на генетичне консультування та тестування у Великобританії зросла більш ніж удвічі – тенденція, яка отримала назву "ефект Анджеліни Джолі".
Фільм про Барбі також міг впливати на уявлення молодих дівчат про образ тіла та харчові звички, хоча результати неоднозначні. Адже тенденції пошуку в Інтернеті дають лише короткий знімок життя людей і нічого не говорять про те, хто ці аноніми, про їхній вік чи стан здоров’я. І все ж психологи схиляються до думки, що деякі люди могли надихнутись шукати шлях до репродуктивного здоров’я. Мовляв, спостереження за Барбі на її першому прийомі у гінеколога нормалізує такий досвід. Це зміцнює в думці, що репродуктивне здоров’я є невіддільною частиною загального здоров’я й благополуччя.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.