Просте дослідження призвело до несподіваних результатів
Нове дослідження показало, що загрозливі антипіратські повідомлення в деяких випадках можуть фактично призвести до того, що люди будуть піратувати більше цифрового контенту. Крім того, така тенденція помічена лише за чоловіками. Вони зазвичай посилюють піратську поведінку після перегляду повідомлень, що загрожують судовим позовом та іншими негативними наслідками щодо піратства.
Дослідники з Портсмутського університету у Великій Британії, які стоять за дослідженням, кажуть, що щодо жінок антипіратські повідомлення зазвичай мали бажаний ефект, пише ScienceAlert. Ці результати показують важливість різних типів повідомлень для різних статей, а також наскільки важливим є тон кампаній.
"Ми вже знаємо, що в піратстві існує безліч гендерних відмінностей, оскільки чоловіки схильні піратувати більше, ніж жінки - вони вважають, що це більш прийнятно і з меншим ризиком", - сказав Кейт Вітман, поведінковий економіст з університету Портсмут. "У цьому дослідженні ми хотіли подивитися, чи надали повідомлення про боротьбу з піратством різний вплив на чоловіків і жінок".
У дослідженні взяли участь 962 дорослих учасника та використовувалися три різні типи повідомлень: дві загрозливі кампанії, що описують юридичні наслідки цифрового піратства та наслідки для безпеки, та одна, яка мала більш освітній та просоціальний тон.
Хоча освітнє повідомлення не мало помітного впливу на рівень піратства, більш агресивні та загрозливі повідомлення викликали суттєво різну реакцію між статями. Найстрашніше загрозливе повідомлення призвело до збільшення кількості піратських намірів з боку чоловіків на 18 відсотків, а серед жінок - до зниження на 52 відсотки.
"Дослідження показує, що антипіратські повідомлення можуть ненавмисно збільшити піратство, і це явище відоме як психологічний реактивний опір", - додав Кейт. "З точки зору еволюційної психології, чоловіки сильніше реагують на загрозу своїй свободі і тому поступають навпаки".
До речі, це не перше дослідження, в якому передбачається, що антипіратські повідомлення призводять до зростання піратства, і попередні результати експериментів також показали, що ті, хто був найбільш прихильний до конфіденційності, продемонстрували після перегляду антипіратських повідомлень найбільшу різницю у своїх намірах збільшити кількість піратського контенту, який вони публікують.
Для цілей дослідження піратством вважалася завантаження цифрового контенту несанкціонованими методами. За оцінками, це коштуватиме кіно, телебаченню та музичній індустрії десятки мільярдів доларів на рік. За словами дослідників, щоб знизити це число, медіакомпаніям необхідно продумати те, як змусити людей подумати про піратство. Повідомлення з загрозами можуть бути найдраматичнішим варіантом, але вони можуть виявитися не найефективнішими.
"Це дослідження показує, що чоловіки і жінки по-різному сприймають повідомлення з погрозами", - пояснив Вітмен. "Очевидно, що існує необхідність в індивідуальному підході до обміну повідомленнями по боротьбі з піратством, але якщо повідомлення не можуть бути точно націлені на певну стать, їх краще уникати, оскільки вони можуть призвести до різкого зростання піратства".
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.