Судно із залізними вітрилами всього за півроку виправдало надію винахідників

Жорсткі вітрила WindWings, що нагадують крило літака, повинні допомогти скоротити витрату палива дизельних двигунів

Корабель та вітрила
Вітрова технологія може підійти не для всіх суден, наприклад, там, де вітрила заважають розвантаженню контейнерів

Встановлення гігантських жорстких вітрил на вантажне судно ефективно скоротило споживання палива та викиди вуглекислого газу (CO2). Судно Pyxis Ocean вийшло в рейс з Китаю до Бразилії у 2023 році. Це стало першим реальним випробуванням технології нових вітрил.

Pyxis Ocean протягом шести місяців випробував розроблені британцями вітрила WindWings, пише ВВС. Дослідники кажуть, що дані випробування "наголошують на потенціалі" вітру щодо скорочення викидів вуглекислого газу в судноплавній галузі. Експерти описують результати як "дуже обнадійливі", але кажуть, що нині лише невелика частина міжнародного судноплавного флоту використовує цю технологію.

Коли корабель знаходиться в порту, вітрила складені і розкриваються вже на відкритій воді. WindWings мають висоту 37,5 м і виготовлені з того ж матеріалу, що і вітряні турбіни, що робить їх довговічними. Вони не замінюють двигун, а доповнюють його для руху за вітром, що обіцяє зниження витрати пального та викидів CO2 за весь час служби на 30%.

Встановлення вітрил на верфі в Китаї
Встановлення вітрил на верфі в Китаї

Корабель вирушив у плавання у серпні 2023 року. Судно провело півроку в Індійському та Тихому океанах, а також у Північній та Південній Атлантиці, за цей час воно споживало в середньому на три тонни палива менше на день. Це відповідає 11,2 тоннам викидів CO2, заощадженим за кожен день підняття вітрил. За підрахунками, якщо це повторити протягом року, це буде еквівалентно видаленню 480 автомобілів з доріг.

Однак ця економія - крапля у морі для галузі загалом. За оцінками, світове комерційне судноплавство припадає близько 2,1% світових викидів вуглекислого газу (CO2). Проте, експерти заявляють, що результати їх все ж надихають.

"Ми вважаємо, що технології, які використовують енергію вітру, можуть стати важливим та економічно ефективним способом досягнення наших цілей щодо декарбонізації у короткостроковій, середньостроковій та довгостроковій перспективі", - сказав Ян Ділеман, президент підрозділу морських перевезень Cargill.

Компанія заявляє, що "співпрацює" з більш ніж 250 портами по всьому світу, щоб знайти способи швартування суден, оснащених вітрилами. А BAR Technologies, британська фірма, яка розробила крила, шукає інші кораблі для встановлення та заявляє, що в майбутньому буде використовувати три крила, а не два, що збільшить економію палива та викидів.

Судно провело півроку в Індійському та Тихому океанах, а також у Північній та Південній Атлантиці
Судно провело півроку в Індійському та Тихому океанах, а також у Північній та Південній Атлантиці

У той же час Стівен Гордон, керуючий директор компанії Clarksons Research, що займається морськими даними, наголосив, що ці випробування проводилися на відремонтованому, а не на зовсім новому кораблі.

"Можливість дооснастити існуючий флот - як це було зроблено з Pyxis Ocean - дуже корисна", - сказав він. "На постачання всіх нових суден, необхідних для переходу до декарбонізації, знадобляться десятиліття. Навіть сьогодні верфі по всьому світу заповнені, а терміни постачання становлять у середньому 3,5 роки".

Доктор Саймон Баллок із Центру Тіндаля Манчестерського університету сказав, що результати показали "великі та безпосередні переваги вітрових технологій", і закликав інші судноплавні компанії прийняти це до уваги.

"Щоб впоратися зі зміною клімату, судноплавної галузі необхідно швидко скоротити використання викопного палива. Ці важливі технології дозволяють серйозно вирішити цю проблему, і їх слід впроваджувати та модернізувати у стандартній комплектації", - підсумував Саймон.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube