Герої люди, а не технології: старий рекорд не можуть побити вже 65 років

Читать на русском

Пілоти тоді ледь не розбилися через безсоння.

Читать на русском
Рекорд, політ, літак, авіація, США
Пізніше пілоти жартували, що повторна місія потребувала б консультації психіатра.

Пілоти тоді ледь не розбилися через безсоння.

А чи знаєте ви, що рекорд найдовшого польоту на витривалість був встановлений у 1959 році і досі залишається непереможеним. У 1958-1959 роках пілоти Роберт Тімм та Джон Кук встановили рекорд найдовшого у світі перельоту, коли пролетіли без зупинок 64 дні, 22 години і 19 хвилин над Лас-Вегасом. Приземлились вони 7 лютого 1959 року, а загальна довжина польоту склала 240 тисяч кілометрів. Це еквівалентно більш ніж шести подорожам навколо Землі, пише IFLScience.

Їхній рекорд тривалості польоту протримався 65 років. Фактично, він не був побитий навіть безпілотними автономними літальними апаратами. У 2022 році дрон на сонячних батареях під назвою Zephyr наблизився до нього, але врешті-решт розбився через 64 дні, 18 годин і 26 хвилин - менш ніж за 4 години до побиття рекорду.

Неймовірна історія рекорду 

Історія найдовшого у світі польоту є дивною та неймовірною. У 1956 році в штаті Невада відчинив свої двері готель і казино Hacienda. Щоб прорекламувати його урочисте відкриття, власники погодилися здійснити рекламний трюк епічних масштабів: намалювати назву готелю на борту літака і використати його для встановлення рекорду з найдовшого польоту на витривалість.

Амбітний план передали в руки Тімма, колишнього пілота бомбардувальника часів Другої світової війни, який нещодавно приєднався до персоналу готелю як механік ігрових автоматів. Той обрав невеликий серійний одномоторний літак Cessna 172. Для того, щоб літак відповідав своєму призначенню, в нього було внесено численні зміни, зокрема встановлено 95-галонний бак для додаткового палива.

Однак найважливішим було створити спосіб дозаправки. До цього моменту провели багато експериментів з дозаправкою в повітрі, але не було жодного способу модифікувати Cessna 172 для дозаправки в повітрі. Тому пілот встановив додатковий бак, який можна було заправляти з вантажівки на землі. Про це розповіли історики авіації Дейтонського університету.

Коли приходив час дозаправки, літак спускався і летів дуже низько, трохи вище швидкості гальмування. Потім під'їжджала вантажівка, підтягувала шланг, а потім за допомогою насоса перекачувала паливо в літак. Це було справді драматичне шоу льотної майстерності, тому що іноді їм доводилося робити це вночі, а це вимагало певної точності польотів Тільки уявіть собі це!

Перші три спроби Тімма закінчилися невдачею через кілька механічних несправностей, в тому числі - що не дивно - через проблеми з заправкою. Однак, незважаючи на це, досвідчений пілот вирішив здійснити четверту спробу вже разом з авіамеханіком - Куком. 4 грудня 1958 року дует вирушив з аеропорту МакКарран у Лас-Вегасі і більше не ступав на землю понад 64 дні. Кожна дозаправка відбувалася на прямій дорозі вздовж кордону Каліфорнії та Арізони, де літак міг летіти низько, а поруч з ним їхав автомобіль.

Їжу, воду та інші припаси передавали з нього ж. Природні потреби пілот та механік реалізовували в задній частині літака, де користувалася складним туалетом, призначеним для кемпінгу. Використані пакети безцеремонно викидалися з ілюмінатора в пустелю. 

Екіпаж ледь не розбився під час встнавовлення рекорду.
Екіпаж ледь не розбився під час встановлення рекорду.

Смертельна небезпека для екіпажу 

У задній частині маленької кабіни лежав матрац, і пілот та його колега спала по черзі - хоча це легше сказати, ніж зробити під час польоту в галасливому маленькому літаку. Кук робив щоденні записи в щоденнику, які ставали все більш маячними в міру того, як тривала місія. Ймовірно, через недосипання, стрес, фізичну втому і просто нудьгу.

Нестача сну ледь не стала причиною смерті двох пілотів. На 36-й день польоту Тімм заснув за штурвалом, і літак летів сам по собі на автопілоті більше години на висоті 1,2 км. Через кілька днів система автопілота відмовила. Так, наближаючись до 65-го дня, Тімм і Кук вирішили зупинитися.

Зрештою, рекорд був цілком і повністю їхнім - і залишається таким навіть до сьогодні. Пізніше, як повідомляє CNN, на запитання журналіста, чи розглядає він можливість ще одного польоту на витривалість, Кук жартома повідомив, що подібна історія потребує консультації з психіатром. Очевидно, досягнення таких сміливих подвигів має свою ціну.

Роберт Тімм помер у 1976 році, а Джон Кук - у 1995 році, і на той час ця пара пілотів вже міцно увійшла в історію авіації. Їхній рекордний політ у 1959 році є ще більш визначним, якщо врахувати, що вони були ближче у часі до першого польоту братів Райт у 1903 році, ніж сьогодні.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.