Знайдена помилка, через яку люди втомлювалися від Zoom

Двоє дослідників зацікавилися віртуальним фоном, який люди обирають, щоб приховати те, що насправді знаходиться за ними

Zoom та дистанційне навчання
Багато людей виявили, що відеочати стомлюють їх набагато сильніше, ніж реальна взаємодія з живою людиною

Чи то робочі зустрічі, чи то дистанційне навчання в школі, чи то просто спілкування з друзями та сім'єю, відеодзвінки стали частиною повсякденного життя для багатьох людей, пише Science Alert. Кількість часу, проведеного за спілкуванням на цих екранах, призвела до виникнення нового явища, яке дістало назву "втома від відеоконференцій", що може бути проявом фізичного, емоційного або когнітивного виснаження.

Уже виявлено кілька чинників, що сприяють стомленню від відеоконференцій, наприклад, зростаюча тривожність, коли бачиш себе на екрані, подвійне завдання або просто проблеми з підключенням. А двоє дослідників із Сінгапуру зацікавилися перевіркою ще одного елемента, який міг би відігравати певну роль, - віртуального фону, який люди обирають, щоб приховати те, що насправді знаходиться за ними.

"Це може бути важливо, оскільки наявні дослідження припускають, що під час відеоконференцій користувачі витрачають більшу частину часу, зосереджуючись на собі", - розповів дослідник Хен Чжан з Наньянського технологічного університету в Сінгапурі.

Замість того, щоб зосередитися на людях, з якими вони спілкуються, складається враження, що всі витрачають відеодзвінки тільки на те, щоб роздивлятися себе.

"Коли люди обирають своє минуле, вони, по суті, обирають собі "новий костюм"", - сказав Чжан, співавтор нового дослідження. "Віртуальний фон - це не просто прикраса, він впливає на те, як користувачі сприймають себе і як їх сприймають інші".

Так, навесні 2023 року дослідники провели онлайн-опитування 610 сінгапурських користувачів Zoom, одного з найпопулярніших у світі застосунків для відеоконференцій. Як і інші додатки, Zoom дає змогу користувачам розмивати те, що перебуває позаду них, наприклад, безлад у спальні, або замінювати його зображеннями офісів, міських пейзажів, лісів чи будь-чого ще за їхнім бажанням. Користувачі також можуть вибирати відеофони з рухомими елементами, наприклад, пляж, на якому хвилі розбиваються об берег, або пальми, що гойдаються на вітрі.

Учасникам дослідження віком від 22 до 76 років, які працювали з дому три дні на тиждень, було запропоновано вести облік своєї біографії. Потім вони відповіли на низку запитань про те, як на них впливає загальна, візуальна, соціальна, мотиваційна та емоційна втома.

Ліс, гори або пляж

Не дивно, що фони з рухомими відеороликами асоціювалися з найбільшою стомлюваністю. 

"Це відбувається тому, що фон відео постійно змінюється, безперервно надаючи користувачам нову інформацію, споживаючи когнітивні ресурси та збільшуючи когнітивне навантаження", - йдеться в дослідженні.

У користувачів із розмитим фоном також відзначався вищий рівень втоми. Дослідники припустили, що розмите тло "може викликати негативні емоції", вказавши на попередні дослідження, які виявили щось подібне щодо сірого фону.

Іншим поширеним вибором фону були зображення офісів або громадських приміщень - імовірно, обрані для демонстрації професіоналізму. Однак у дослідженні йдеться про те, що ці "зусилля із самопрезентації" можуть посилюватися під час відеоконференцій, що призводить до підвищеної стомлюваності.

Фони із зображенням природи або більш веселі та незвичайні зображення були пов'язані з найнижчим рівнем стомлюваності під час відеоконференцій. Тому для робочих зустрічей дослідники рекомендували людям вибирати зображення гір, лісів або пляжів.

"Ці фони не тільки допомагають знизити стомлюваність, а й дають змогу користувачам уявити себе більш професійно", - додав Чжан. "Цей вибір забезпечує баланс між психологічним комфортом і дотриманням відповідного соціального етикету".

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube