Основна заковика в суперміцному матеріалі для троса довжиною понад 90 тисяч кілометрів.
Японія не зупиняється у прагненні освоювати космос і все ще має намір здивувати світ своїм диво-ліфтом. Вперше ідея безракетного способу доставки вантажів на навколоземну орбіту була озвучена однією з головних будівельних компаній Японії - корпорацією Obayashi в 2012 році. У 2025 року має розпочатися будівництво, а на 2050-й заплановано початок експлуатації системи. Оскільки до 2025-го залишилося зовсім небагато, видання Business Insider зв'язалося з одним із авторів проекту, щоб дізнатися, як просуваються справи. Виявилося, що початок будівництва відсувається, але підготовча робота вирує, повідомляє ScienceAlert.
Ідея космічного ліфта була викликана тим, що польоти в космос на ракетах – надзвичайно дороге заняття. Ракетам потрібно багато палива, яке дуже важке, і чим більша вантажопідйомність ракет, тим більше потрібно палива - виходить замкнене коло. Ліфт ж його не потребує, і це сильно здешевлює доставку вантажів на навколоземну орбіту. Наприклад, за допомогою однієї з найдешевших ракет для запуску Falcon 9 виведення одного кілограма вантажу коштує 2700 доларів, а з ліфтом ця вартість знижується до 125 доларів.
Сам підйомник - не найважливіше, головне тут трос, один із кінців якого закріплюється біля Землі. Другий підтримується за допомогою встановленої в космосі противаги за рахунок відцентрової сили обертання Землі. По тросу від земної поверхні до орбіти рухається електромагнітний підйомник.
Крім дешевизни доставки вантажів, є й інші переваги: ліфт не вибухне, як це буває з ракетами, від нього немає шкідливих для атмосфери викидів. А його невелика для цієї сфери швидкість 200 км/год дозволить доставити чутливі до вібрацій вантажі в цілості та безпеці.
За словами автора проекту Йодзі Ісікави, наступного року будівництво, ймовірно, ще не розпочнеться, але дослідження, проектування, розробки та просування йдуть. І найбільша проблема на сьогодні у матеріалі, з якого буде виготовлено трос, і який має бути суперміцним та суперлегким.
Ще на старті ідеї з космічним ліфтом було зрозуміло, що стільки сталі просто немає на Землі – з урахуванням, що довжина троса має бути 96 тисяч кілометрів.
Розробники сподівалися на вуглецеві нанотрубки, що багаторазово перевершують по міцності сталь, але є набагато легшими. Однак вони дуже маленькі – найдовші лише близько 60 сантиметрів. І виходить, що дослідникам доведеться розробити новий матеріал, придатний для цієї місії.
Є проблеми і дрібніші - яна кшталт захисту космічного ліфта від блискавок, торнадо та ураганів, і таких перешкод насправді є чимало. Але компанія-розробник таки прагне запустити його до 2050 року, сподіваючись на прорив у технологіях та допомогу та партнерство з боку інших корпорацій.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.