Японці обставлять усіх: такого амбітного проекту світ ще не бачив

Читать на русском

Основна заковика в суперміцному матеріалі для троса довжиною понад 90 тисяч кілометрів.

Читать на русском
космос супутник космічний ліфт
Вартість грандіозного проекту – 100 мільярдів доларів.

Основна заковика в суперміцному матеріалі для троса довжиною понад 90 тисяч кілометрів.

Японія не зупиняється у прагненні  освоювати космос і все ще має намір здивувати світ своїм диво-ліфтом. Вперше ідея безракетного способу доставки вантажів на навколоземну орбіту була озвучена однією з головних будівельних компаній Японії - корпорацією Obayashi в 2012 році. У 2025 року має розпочатися будівництво, а на 2050-й заплановано початок експлуатації системи. Оскільки до 2025-го залишилося зовсім небагато, видання Business Insider зв'язалося з одним із авторів проекту, щоб дізнатися, як просуваються справи. Виявилося, що початок будівництва відсувається, але підготовча робота вирує, повідомляє ScienceAlert.

Ідея космічного ліфта була викликана тим, що польоти в космос на ракетах – надзвичайно дороге заняття. Ракетам потрібно багато палива, яке дуже важке, і чим більша вантажопідйомність ракет, тим більше потрібно палива - виходить замкнене коло. Ліфт ж його не потребує, і це сильно здешевлює доставку вантажів на навколоземну орбіту. Наприклад, за допомогою однієї з найдешевших ракет для запуску Falcon 9  виведення одного кілограма вантажу коштує 2700 доларів, а з ліфтом ця вартість знижується до 125 доларів.

Сам підйомник - не найважливіше, головне тут трос, один із кінців якого закріплюється біля Землі. Другий підтримується за допомогою встановленої в космосі противаги за рахунок відцентрової сили обертання Землі. По тросу від земної поверхні до орбіти рухається електромагнітний підйомник.

Таким бачать космічний ліфт розробники корпорації Obayashi.
Таким бачать космічний ліфт розробники корпорації Obayashi.

Крім дешевизни доставки вантажів, є й інші переваги: ​​ ліфт не вибухне, як це буває з ракетами, від нього немає шкідливих для атмосфери викидів. А його невелика для цієї сфери швидкість 200 км/год дозволить доставити чутливі до вібрацій вантажі в цілості та безпеці.

За словами автора проекту Йодзі Ісікави, наступного року будівництво, ймовірно, ще не розпочнеться, але дослідження, проектування, розробки та просування йдуть. І найбільша проблема на сьогодні у матеріалі, з якого буде виготовлено трос, і який має бути суперміцним та суперлегким.

Ще на старті ідеї з космічним ліфтом було зрозуміло, що стільки сталі просто немає на Землі – з урахуванням, що довжина троса має бути 96 тисяч кілометрів.

Розробники сподівалися на вуглецеві нанотрубки, що багаторазово перевершують по міцності сталь, але є набагато легшими. Однак вони дуже маленькі – найдовші лише близько 60 сантиметрів. І виходить, що дослідникам доведеться розробити новий матеріал, придатний для цієї місії.  

Є проблеми і дрібніші - яна кшталт захисту космічного ліфта від блискавок, торнадо та ураганів, і таких перешкод насправді є чимало. Але компанія-розробник таки прагне запустити його до 2050 року, сподіваючись на прорив у технологіях та допомогу та партнерство з боку інших корпорацій.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.