Носова частина літака X-59 спроектована так, щоб долати хвилі тиску
NASA та компанія Lockheed Martin 12 січня офіційно представили експериментальний тихий надзвуковий літак X-59. Модель обіцяє уникнути звукового буму, який не дозволяв галузі продовжувати надзвукові польоти протягом щонайменше 50 років. Цей незначний шум не буде помітний на землі, що перетворить комерційні перевезення та потенційно скоротить час польоту вдвічі.
Очікується, що експериментальний літак досягне швидкості звуку в повітрі в 1,4 рази, або близько 1490 кілометрів на годину - і працюватиме дуже тихо, пише Іflscience. Звуковий удар нагадує грім і видається об'єктом, що рухається повітрям (в даному випадку) швидше звуку. Це потужний викид звукової енергії, і тому він гучний. І не лише надзвукові літаки можуть їх випускати. Характерний тріск батога - добрий приклад звукового удару. Звичайно, це невеликий приклад, оскільки кінчик батога не має такого імпульсу, як реактивний струмінь.
Будь-який об'єкт, що рухається через рідину, буде створювати хвилі тиску спереду та позаду себе. Хвилі рухаються зі швидкістю звуку. У міру збільшення швидкості літака ці хвилі стискаються, а коли літак досягає швидкості звуку, вони зливаються в одну ударну хвилю та утворюється "Бум!". Оскільки літак рухається швидше за швидкість звуку, він постійно створює звукові удари, вивільняючи хвилі тиску. Але, як і слід очікувати, вони, як правило, досить гучні та незручні для тих, хто живе на маршрутах надзвукових літаків.
Щоб уникнути надзвукового удару, потрібно подолати ці хвилі тиску. Набагато легше сказати, ніж зробити. Однак новий Х-59 розроблявся саме для цього. Довжина літака 30,3 метра, але третина цієї довжини становить тонкий конічний ніс - ось в ньому і секрет. Ніс був спроектований так, щоб долати хвилі тиску. Іншими словами, Х-59 - це машина, здатна літати швидше за звук, але без гігантських ударів.
Експериментальний літак не є моделлю майбутніх надзвукових пасажирських транспортних засобів, проте протягом наступних кількох років він збиратиме дані, які можуть мати життєво важливе значення для індустрії звукової авіації. Літак з ракетним двигуном Bell X-1 зіграв ту ж роль кілька десятиліть тому, коли послужив основою для розробки Конкорду і який припинив виробництво та польоти саме тому, що не зміг досягти тих результатів, які обіцяє X-59.
Подписывайтесь на наш Telegram-канал, чтобы не упустить важные новости. За новостями в режиме онлайн прямо в мессенджере следите на нашем Telegram-канале Информатор Live. Подписаться на канал в Viber можно тут.