Організація Which? виявила, що деякі повсякденні предмети напхані трекерами
У сучасному світі дедалі більша кількість домашніх пристроїв під'єднується до Інтернету, включно з дверними дзвінками з камерою і смарт-телевізорами. Тому британська група із захисту прав споживачів Which? вирішила перевірити деякі повсякденні предмети, включно з годинником і колонками. За їхніми даними, обладнання, за допомогою яких полегшується домашня робота є прикладами інтелектуальних пристроїв, що здійснюють "надмірне" спостереження.
Організація протестувала три фритюрниці, які все частіше стають невіддільною частиною кухонь. Кожна з них запитувала дозвіл на запис звуку на телефон користувача через підключений додаток, пише The Guardian. Розумні фритюрниці дають змогу кухарям планувати приготування їжі до того, як вони повернуться додому. Проте не всі фритюрниці мають таку функцію, але ті, у яких вона є, часто використовують додаток, встановлений на смартфоні.
Which? також виявив, що додаток, наданий компанією Xiaomi, пов'язаний з трекерами для Facebook і рекламної мережі TikTok. Фритюрниця Xiaomi та ще одна від Aigostar відправляли персональні дані людей на сервери в Китаї, хоча це було зазначено в повідомленні про конфіденційність, виявив орган з тестування споживачів.
Крім того, під час випробувань перевіряли смарт-годинники, які, за словами компанії, вимагали "ризикованих" дозволів на доступ до телефону - інакше кажучи, надавали інвазивний доступ до телефону споживача за допомогою відстеження місцеположення, аудіозапису та доступу до збережених файлів. Which? виявив цифрові колонки, на які були попередньо завантажені трекери для Facebook, Google і компанії цифрового маркетингу Urbanairship.
А управління комісара з інформації (ICO) заявило, що останні споживчі тести "показують, що багато продуктів не тільки не відповідають нашим очікуванням щодо захисту даних, а й очікуванням споживачів". Тепер ICO, незалежний регулювальний орган Великої Британії із захисту даних і законодавства про права на інформацію, розробляє нове керівництво для виробників інтелектуальних продуктів, яке буде опубліковано навесні 2025 року. Воно має окреслити чіткі очікування щодо того, що їм необхідно робити для дотримання законів про захист даних і захисту людей, які використовують інтелектуальні продукти.
Гаррі Роуз, редактор журналу Which?, заявив, що виробники розумних технологій збирають дані з мінімальною прозорістю або взагалі без неї, і закликав до того, щоб кодекс ICO "підкріплювали ефективними заходами правозастосування, зокрема щодо компаній, які працюють за кордоном".
У відповідь на Which? Xiaomi заявила, що повага до конфіденційності користувачів є однією з її основних цінностей, і компанія дотримується законів про захист даних.
"Ми не продаємо жодної особистої інформації третім особам", - заявила компанія. "Дозвіл на запис звуку в додатку Xiaomi Home не поширюється на інтелектуальну фритюрницю Xiaomi, яка не працює безпосередньо через голосові команди і відеочат".
Минулої Чорної п'ятниці ICO закликала споживачів перевірити, чи є у смарт-продуктів, які вони планують купити, фізичний перемикач, щоб запобігти збору голосових даних. Вона закликала людей "бути розбірливими в тому, хто отримує ваші дані", і усвідомити, що частина обміну даними, який продукти заохочують під час налаштування, не є необхідною умовою для роботи продукту.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.