Параметри приміщення впливають на здатність концентруватися та думати
Якщо діти закінчили навчальний рік із несподівано низькими результатами, а дорослі не змогли здати теорію водіння в автошколі, хоча впевнено водять машину, можливо, вся річ у розмірах навчального приміщення. Таких несподіваних висновків дійшли вчені з Університету Південної Австралії та Університету Дікіна в Австралії, які виявили зв'язок між успішністю та висотою стель. Навколишнє середовище впливає на розумову діяльність, і наука має розібратися з механізмом цього взаємозв'язку, повідомляє ScienceAlert.
У тій чи іншій формі, з різних причин і з різними цілями, але складати іспити людині доводиться впродовж усього життя. Науці вже були відомі різні чинники, здатні погіршити їхні результати, наприклад, посилене зубріння ввечері напередодні іспитів або наявність гаджетів в екзаменаційній аудиторії.
Але виявляється, що сама аудиторія теж здатна зіпсувати результати, а ось поліпшити нічого не може - людина не стає ані розумнішою, ані уважнішою залежно від планування приміщення. А ось у великому та відкритому просторі з високими стелями з людьми відбувається щось загадкове, від чого вони втрачають здатність до концентрації та вирішення розумових завдань.
Виявивши в лабораторних умовах дивний зв'язок між роботою мозку та віртуальною реальністю, австралійські дослідники вирішили перевірити її на практиці, тобто на людях.
Для цього вони проаналізували результати іспитів понад 15 тисяч студентів за вісім років, зіставивши отримані оцінки з очікуваними на основі зроблених раніше курсових робіт. З'ясувалося, що ті, хто складав іспити у приміщеннях з високими стелями на зразок спортзалу, показали гірші результати, ніж ті, хто робив це у звичайних класах зі стандартною висотою стель. При цьому дослідники врахували всі можливі “обтяжливі фактори”, які могли вплинути на результат - від статі та пори року до предмета, з якого складався іспит, та попереднього досвіду складання.
За словами одного з авторів дослідження психолога Ізабелли Бауер, необхідність зосередитися під час перебування у великому приміщенні призводить до зниження продуктивності, А ось чому це відбувається - вчені ще тільки мають розібратися. Можливо, має значення температура та вологість в аудиторії, або погіршує результат велика кількість людей в одному, хай і великому, приміщенні.
«Головне, що великі приміщення з високими стелями, мабуть, ставлять учнів у невигідне становище, і нам потрібно зрозуміти, які мозкові механізми при цьому задіяні, і чи це впливає на всіх учнів однаково», - зазначила психолог.
Хоча поки вчені з'ясовуватимуть, як це працює, добре було б уже не проводити іспити в приміщеннях, які не були спеціально побудовані для цього. Адже виходить, що шанси на високу оцінку "краде" стеля та велика площа, а це, звичайно, прикро.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.