Вони виявилися не звичайними туристичними сувенірами, а вказівниками пам'яті та зберігачами емоцій
Поки для одних кордони відкриваються, а для інших закриваються, нам залишається лише розглядати яскраві магніти, привезені з Барселони чи Венеції – згадувати, переживати заново гарні моменти та сподіватися колись поповнити колекцію. Незважаючи на те, що хтось вважає магніти банальністю, хтось - несмаком, вони не такі прості, як здаються. Оскільки мають здатність впливати на повсякденне життя ще довгий час після закінчення відпустки. І, зрештою, вони змогли перемогти фотографії, що лежать десь неживими гігабайтами і нікому ні про що не нагадують і ні на що не впливають. Магніти ж стали зберігачами пам'яті та емоцій, до того ж змогли зайняти важливе місце в будинках людей, повідомляє The Guardian.
Недавнє дослідження, проведене вченими Ліверпульського університету, показало, що магніти – це не просто символ туристичного досвіду. Через свою вбудованість у повсякденне життя вони є стимуляторами роботи пам'яті, що створюють і захищають спогади, викликають емоційні і найчастіше позитивні реакції. Вони гарантують, що свято не буде забутим, виступаючи як нагадування і свідчення вражень від відпустки.
Не останню роль в цьому грає їхнє місце розташування. Якщо всі інші сувеніри розосереджені по будинку, причому багато з них не зберігаюься на видних місцях, то магніти перебувають у центрі життя - на холодильнику. До того ж, вони функціональні - до магнітів ми чіпляємо записки, нагадування, список продуктів, фотографії. Так вони надійно вписуються в життя будинку і набувають потужного потенціалу, не порівнянного з жодними іншими сувенірами, привезеними з відпочинку.
"Магніти на холодильник - це не просто банальна "тату", а потужні діючі речовини, які завдяки своєму повсякденному домашньому розміщенню можуть оживити спогади про минулу відпустку більш ефективно, ніж багато інших видів туристичних сувенірів", - йдеться у дослідженні.
На думку психологів, зв'язок між сувенірами та пам'яттю дуже міцний. Це відбито навіть у походження слова «сувенір», яке походить від французького дієслова «пам'ятати». Так що купівля магніту - це форма захисту пам'яті, яка дозволяє ніби законсервувати нематеріальні моменти подорожі в дещо відчутне.
Не менш надійний зв'язок магніту та емоцій, і тому, відкривши холодильник, щоб взяти курку, можна на мить відчути вітер на шкірі чи пісок під ногами. Зливається минуле і сьогодення, незвичайне та повсякденне, далеке та близьке, а на виході – емоції.
Дослідники провели серію інтерв'ю з учасниками свого експерименту віком від 25 до 85 років, у колекціях яких було щонайменше 20 магнітів. Що виявилося?
Так що виходить, що магніти на холодильнику — це більше, ніж просто пасивні предмети, що зберігають спогади про відпустку, це своєрідна автобіографія їхнього власника і надійний спосіб повернення в чудові моменти життя.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.