Маркетологи заплутались, або, що більше скидається на правду, зробили це навмисно
В українських супермаркетах з'явився черговий чудо-продукт, який викрили українські біологи. Цього разу це томатний кетчуп, як зазначено на упаковці – з імеретинським шафраном. І все б нічого, проте ілюстрація не відповідає заявці на інгредієнти. Річ у тім, що імеретинський шафран – це спеція з чорнобривців, а на упаковці кетчупу бренду "Щедро" зображені квітки шафрану посівного – найдорожчої спеції у світі. В Україні сушений посівний шафран можна придбати в мережі за 100 гривень, і це буде баночка вагою аж 20 грамів.
Але повернемось до кетчупу. Виходить, маркетологи заплутались, або, що більше скидається на правду, зробили це навмисно. Візуально покупець асоціює компоненти продукту з більш дороговартісними та, як наслідок, купує товар. Така маніпуляція – не нова, а помітив її співробітник Національного науково-природничого музею НАН України Олексій Коваленко. У своєму Facebook чоловік викрив маркетингові маніпуляції бренду.
"Справжньої пікантності цьому виробу надає те, що назва вказує, що він – з імеретинським шафраном, тобто з сушеними квітковими структурами чорнобривців, але на малюнку квітка шафрану посівного – найдорожчих прянощів у світі. На задньому боці пачки зображені ще й самі спеції - і це стовпчики та приймочки маточок шафрану посівного, а не заявлені в складі (продукту) рослини", - написав він.
Автор посту додав, мовляв, імеретинський шафран фарбує все в жовтий, тож не надто зрозуміло, навіщо додавати його до томатного кетчупу. Він зізнався, це перше, про що він подумав, коли побачив упаковку продукту. Потім стало зрозуміло, що імеретинський шафран в концентрації 0,03% навряд чи щось змінить. Далі очевидним стало те, що має місце маніпуляція свідомістю покупця.
"Зберіг цей експонат для оновлених лекцій про пряні рослини", - зазначив ботанік.
Коментатори з гумором відзначили, що замислюються щодо наявності у кетчупі натуральних томатів, не кажучи вже про спеції. Та більшість з них виявили до маркетологів цього продукту поблажливість, мовляв, така помилка сталася через елементарне незнання.
Скільки ще таких випадків ми пропускаємо щодня, купуючи те, до чого нас, іноді не надто чесно, підштовхують маркетологи. Ще одна відома приправа, яку часто зазначають у складі соусів – це каєнський перець. Слід розуміти, що каєнський перець є однією з найгостріших прянощів у світі, він названий на честь дуже пекучих чилі, що ростуть в окрузі річки Кайєн у французькій Гвіані.
В цей час найбільшими виробниками каєнського перцю є Західна Африка, Мексика, Бразилія, Колумбія, Каліфорнія, Гвіана, В'єтнам та Китай. Класичний чилі ж росте в тропічній Америці, Індії й Таїланді, та не в Україні. Натомість в Україні є свій, український гострий червоний або зелений перчик. Саме його зазвичай і додають у страви та соуси.
До так званої кави з кардамоном в бістро часто додають корицю або навіть замінники останньої – касію чи малабатрум. В той час як заявлені майонези на перепелиних яйцях, що містять лише 25% заявленого інгредієнту від загального складу яєць, окрім сили-силенної інших концентратів, консервантів та регуляторів смаку, навряд чи мають якусь особливу користь, чи відмінний від класичного смак. Проте коштують щонайменше вдвічі дорожче.
Ще один приклад винахідливості маркетологів – майонез з гарбузовою олією, якої в продукті міститься аж 0.01%. Цікаво, на що впливає така концентрація гарбузової нерафінованої олії, крім як на свідомість недосвідчених господинь! Бо на смак чи якість точно ні, адже копійка – це ще далеко не гривня.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.