Авіакомпанії пояснили, чому пілот літака не може носити бороду

В аварійних ситуаціях пілоту необхідно надягати кисневу маску, а якщо у нього густа борода, то маска нещільно прилягатиме до обличчя

Пілот та борода
Це не просто модний вибір

Крім того, що ви могли задаватися питанням, чому бортпровідники ніколи не п'ють гарячі напої, також, можливо, ви в якийсь момент задалися питанням, чому так мало пілотів із бородою. Цікаво, що одна з основних причин - це безпека. Але як саме це працює?

Хоча це не політика Федерального авіаційного управління (FAA), у деяких великих авіакомпаній є суворі правила щодо рослинності на обличчі, пише IFLScience. American Airlines, наприклад, вимагає, щоб їхні пілоти були чисто поголені перед прибуттям на службу.

"Ми не дозволяємо пілотам з рослинністю на обличчі перебувати на справжній військовій службі", - пояснив представник American Airlines. "Насправді це пов'язано із безпекою. Безпека - одна з найбільших та найважливіших речей у нашій галузі".

Американські авіалінії доходять до того, що не дозволяють "джампситерам" - непрацюючим екіпажам авіакомпаній, що займають запасні складні сидіння в літаку - мати бороди або борідки. Проте на сьогоднішній день деякі авіакомпанії дозволяють своїм пілотам окладисту бороду. Вона обов'язково має бути доглянутою. Також допускаються бакенбарди, якщо вони не доходять до середини вуха, вуса також дозволені, але тільки за умови, що вони не доходять до кута рота.

І так, це не якийсь дивний модний вибір, а результат перевірки безпеки масок та волосся на обличчі, проведеній у 1987 році. Після повідомлень про те, що бороди можуть знизити ефективність кисневих масок, кілька досліджень показали, що це справді так.

"Три популярні кисневі маски для членів екіпажу, схвалені TSO, оснащені регуляторами, встановленими на масці, були протестовані, щоб визначити, чи відбудеться зниження продуктивності через наявність волосся на обличчі", - пояснюється у звіті одного з таких досліджень. "Дані, отримані в результаті цих випробувань, показали, що зниження продуктивності дійсно відбувається, коли волосся на обличчі є вздовж ущільнюючої поверхні кисневих масок екіпажу. Це зниження пропорційно кількості присутніх волосся на обличчі, типу одягненої маски та системі підвіски, пов'язаної з маскою та рівнем вправ, яким піддається людина".

Крім того, одне з досліджень виявило витік від 16 до 67% у пасажирів з бородами під кисневими масками. Ця проблема безпеки посилюється фізичною активністю членів екіпажу, яка збільшує частоту їхнього дихання і збільшує ризик гіпоксії. Хоча всі авіакомпанії дозволяють пасажирам мати рослинність на обличчі, зменшення повітряного потоку, спричинене великою густою бородою, може стати проблемою і для них у надзвичайній ситуації.

"Витік навколишнього повітря, спричинений бородою, не дозволяє подавати достатній відсоток кисню в нижню частину дихальних шляхів. Правильне функціонування маски безперервного потоку залежить від наявності найбільшої концентрації кисню на початку вдиху (зітхання або вдих) з розведенням кисню, дозволеним під час останньої фази вдиху. Концентрація кисню та фаза вдиху, під час якої він вдихається, є важливішими факторами, ніж загальна кількість отриманого кисню", - продовжує звіт.

Як йдеться у звіті, бородаті пасажири можуть очікувати на деякий дефіцит оксигенації після декомпресії, що може призвести до різного ступеня гіпоксії (фізіологічних станів, які виникають внаслідок того, що організм не отримує достатньої кількості кисню). Якщо маска правильно одягнена і можна виконати звичайні процедури екстреного спуску, дефіцит оксигенації може бути не настільки серйозним, щоб бути небезпечним для життя, але може призвести до втрати свідомості.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube