Раніше краватка була символом влади та ледь не винятковості.
Такий класичний елемент одягу, як краватка, що колись підкреслював статус і вплив того, хто її носив, сьогодні став виразним елементом моди, причому як для чоловіків, так і для жінок. Колись синонім корпоративних та бізнес-еліт, нині краватка переживає ребрендинг. Цей невеличкий, втім доволі помітний аксесуар перетворився з вимушеної формальності на елемент високої моди, зазначають світові модні експерти в публікації The Guardian. Не оминув він і нашої з вами буденності.
Представники покоління зумерів - Generation Z - люди, що народилися у двохтисячних, до 2012 року, а також міленіалів - покоління Y, народилися з 1981 до 1996 року - дістали з шаф олдскульні краватки й почали носити їх не тільки в офіс, але й у бар, сусідню кав'ярню, книгарню і на побачення. Їх також активно просувають такі всесвітньовідомі модні бренди як Tommy Hilfiger, Bottega Veneta, Cristian Dior, Ralph Lauren, Keisukeyoshida (зразки моделей - на головному фото до матеріалу - прим. ред), а голлівудські зірки із задоволенням вдягають краватки на вручення премій Bafta і Grammy.
На зимовому показі чоловічого одягу 24 з 49 моделей Prada носили краватки. Креативні директори Prada Міучча Прада і Раф Сімонс навіть надіслали гостям бордово-червону краватку в якості запрошення.
Посмотреть эту публикацию в Instagram
Велике відродження краваток охоплює всі статі та вікові групи, а демонструють це провідні постаті світу кіно та шоу-бізнесу. В тренді серед акторів краватки пастельних тонів та у смужку, шкіряні й атласні, широкі й вузькі, шестикутні. Дехто з зірок вміло підкреслює власну сексуальність вільною й недбало зав'язаною краваткою, до таких хитрощів стилю вдався оскароносний ірландець Кілліан Мерфі, який цьогоріч отримав високу нагороду Американської кіноакадемії за роль Роберта Оппенгеймер в одноіменному фільмі Крістофера Нолана.
На музичному Олімпі ситуація дуже схожа. На церемонії вручення премії "Греммі" всі, від Boygenius до Біллі Ейліш, носили шовковисті чорні краватки.
Посмотреть эту публикацию в Instagram
На Тижні моди в Нью-Йорку, і в перших рядах, і на подіумах цей аксесуар був представлений в нових поєднаннях - не з традиційним піджаком, а з в'язаними регбійними сорочками, грубими кардиганами та спортивними куртками.
"Ми відходимо від вуличного одягу до більш відшліфованого вигляду. Це витає в повітрі - я це відчуваю", - сказав Томмі Хілфігер, святкуючи своє повернення на Тиждень моди в Нью-Йорку після дворічної відсутності.
При цьому платформа перепродажу Depop повідомила, що продажі краваток зросли на 31% порівняно з минулим роком. Понад 90% її активних користувачів - люди віком до 25 років.
"Ми спостерігаємо, як покоління Z підриває краватки як традиційні символи влади, що асоціюються з корпоративним світом", - сказав представник мережевого маркетплейсу.
Цікаво, що це відбувається в той самий час, коли попит на краватки у фінансових районах великих міст по всьому світу стрімко знижується. У 2016 році банки, включаючи JP Morgan, пом'якшили дрес-код, щоб відобразити більш сучасний підхід до робочого одягу, на який сильно вплинула Силіконова долина. Й хоча вони не пішли так далеко, щоб дати зелене світло худі і джинсам, піджак і сорочка з відкритим коміром для ділових зустрічей стали нормою.
Посмотреть эту публикацию в Instagram
Редактор стилю GQ описує популярність краваток серед молоді як захоплююче явище, і підтверджує той факт, що фінансова еліта "охолола" до них інтерес. За його словами, протягом останніх кількох років з традиційного офісного життя зникло будь-яке відчуття формальності.
Сьогодні у Нью-Йорку ви з набагато більшою ймовірністю побачите банкіра з Уолл-стріт у розтягнутих штанах і жахливих кросівках, ніж у костюмі та краватці. На думку американского модного експерта, який носить вінтажну краватку щодня, повернення аксесуару у світ моди - є прогнозованою "відповіддю на спортивний і дикий стиль останніх кількох років".
"У 2024 році краватка просто здається чимось новим - гарний спосіб показати друзям, з якими ви зустрічаєтеся, або колегам, яких ви вітаєте в офісі, що ви не байдужі до трендів сьогодення", - пояснив модний критик.
Експерт додав, що традиційно краватки мали численні правила, прив'язані до класових відмінностей - правильний вузол, правильний візерунок - які, зазвичай, передавалися з покоління в покоління. Натомість так звані міленіали й зумери з іронією ставляться до того, що колись було ознакою статусу в корпоративному світі.
"Зав'язування краватки допомагає виглядати і відчувати себе більш зібраним. Це дає відчуття цілеспрямованості. Правильна краватка - це та річ, яка перетворює зовнішній вигляд з гарного на чудовий", - підсумував модний критик.
Так, у випуску "Чоловіки року 2023" GQ навіть розмістив на обкладинці Кім Кардашян, яка їсть пакетик Cheetos, одягнена в строгий костюм і візерунчасту краватку від нью-йоркського бренду Paul Stuart.
Тридцятирічна лондонська письменниця Емма Ферт, яка любить вінтажні речі та часто відвідує онлайн-платформу Vinted, обирає краватки, знайдені у вінтажних та благодійних крамницях. Вона ж називає образи Джулії Робертс на "Золотому глобусі" 1990 року та Даян Кітон у фільмі "Енні Голл" причиною власної одержимості краватками.
"Це недорогий і, як на мене, веселий аксесуар, який історично асоціюється з дуже серйозними і "важливими" бізнесменами", - пояснила авторка.
Ми поцікавились думкою українських стилістів щодо нового тренду, та з чим варто носити краватки. Стиліст Кирило Савченко підтвердив, що покоління Z таки привнесло нове свіже бачення до цього елементу одягу, перетворивши його з символу влади в легкий модний аксесуар. Експерт переконаний, що зараз їх носять з більшим різноманіттям стилів, ідеально доповнюючи як офісний, так і казуальний одяг.
На його експертну думку, аби обрати правильну краватку, важливо враховувати ваш особистий стиль та контекст заходу, на який ви збираєтесь. Наприклад, аксесуари в тендітних кольорах чи з забавними принтами - добре підійдуть для казуальних вечірок або виходу з друзями. Тоді як класичні краватки можуть бути чудовим доповненням більш формального вигляду.
"Головне - експериментувати та відчувати себе комфортно у вибраному стилі!" - пояснив стиліст.
Посмотреть эту публикацию в Instagram
Фешн-консультантка і піарниця Оксана Набок пояснила, що у офісного стилю зрештою з'явилося своє ім'я - офіскор. Саме зараз він набирає неабиякої популярності.
"Офіскор - назва нового тренду у світі моди та стилю. Цей термін поєднує елементи класичного офісного стилю з модними тенденціями та зручністю повсякденності. Офісний стиль часто асоціюється з нудністю, але це було колись, наразі офіскор має оновлений, набагато сучасніший вигляд", - переконана модна експертка.
За її словами, поєднання класичних елементів, таких як сорочки, піджаки, штани чи шорти-бермуди з більш сміливими аксесуарами й деталями, зокрема, краватками й шкарпетками, вітається!
"У поточному сезоні офіскор продовжує крокувати на світових подіумах. В українському фешн-просторі цей тренд помічений у колекціях таких брендів як Vivons, the Coat by Katya Silchenko, L’eskizzo. Офіскор набирає популярності, тому що це привабливо, зручно, стильно!", - додала фешн-консультантка.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.