Для того щоб це зрозуміти, потрібно зазирнути в історію
Батареї бувають круглі й прямокутні, а ще такі, що передзаряджаються. Також є популярні циліндричні батарейки АА і ААА для калькуляторів, годинників і пультів дистанційного керування. Є й літій-іонні акумулятори для ноутбуків та свинцево-кислотний акумулятор для автомобіля. Всі вони - служать для різних цілей.
Перші батарейки були виготовлені в 1800-х роках і були досить простими. Це була серія металевих дисків, просочених соляним розчином, які, як виявив італійський вчений Алессандро Вольта, створювали електричний струм.
Перша свинцево-кислотна батарея була зроблена з декількох шматочків свинцю в банці з сірчаною кислотою. Сучасні версії не надто відрізняються, вони лише містять різні добавки для покращення характеристик, пише IFLScience.
У всіх випадках батареї працюють однаково: різниця напруги між двома різними електродами виробляє електричний струм, який може розряджатися для живлення пристрою. Акумуляторні батареї можуть змінювати напрямок цього струму, щоб знову заряджатися. Більше заряду здатні утривмувати літій-іонні акумулятори. Це дозволяє використовувати їх у високопотужних пристроях протягом тривалого часу.
Свинцево-кислотна батарея була першою акумуляторною батареєю, винайденою в 1859 році Гастоном Плантом, який експериментував зі свинцевими пластинами в кислотному розчині. Він виявив, що потік і накопичення електричного струму можуть бути зворотними.
Свинцево-кислотна батарея повинна бути достатньо великою, щоб забезпечити заряд для запуску автомобіля. Вона також має бути придатною для використання в холодному кліматі впродовж тривалого часу. Оскільки електроліт є агресивною кислотою, зовнішній корпус батареї має бути міцним. Виходячи з цього, стає зрозуміло, чому сучасні свинцево-кислотні акумулятори - громіздкі й важкі.
Побутові пристрої на кшталт калькуляторів та цифрових вагів можуть живитися меншими за розміром батарейки, не потребуючи великої кількості заряду. Це, насамперед, лужні батарейки, що не перезаряджаються. Стандартні розміри елементів живлення: AAAA, AAA, AA, C і D.
Чим більша батарейка, тим більше її заряд. Іноді лужні батарейки продаються у прямокутній формі, як звичайні 9-вольтові батарейки. Та відкривши зовнішній корпус, ви побачите, що це просто кілька циліндричних елементів, з'єднаних між собою всередині.
Нікель-кадмієві батареї були першими широко використовуваними акумуляторними батареями для побутової електроніки. Проте кадмій дуже токсичний, і батареї страждали від "ефекту пам'яті", що скорочувало термін їхньої служби.
Протягом багатьох десятиліть літій вивчався для потенційного використання в акумуляторних батареях через його унікальні властивості легкого металу, що зберігає енергію. Sony вперше комерціалізувала літій-іонну батарею в 1991 році.
Компанія у 1990-х роках виробляла багато відеокамер і касет, а отже, мала обладнання для рулонного виробництва. Було природно перепрофілювати його для створення рулонів електродів для батарей, які виготовляються шляхом нанесення плівок на листи міді або алюмінію, а потім згортання їх у циліндри.
Ці батарейки мають міцний циліндричний корпус і клапан скидання тиску - для додаткової безпеки. Дуже швидко вони завоювали ринок портативної електроніки, особливо для ноутбуків і мобільних телефонів. Літій-іонні батареї зберігають більше енергії і працюють довше, ніж нікель-кадмієві акумуляторні батарейки.
Те, яких форм і розмірів набудуть батареї в майбутньому, залежить не лише від того, скільки енергії вони зберігають, а й від ринкової економіки - наскільки легко виготовити кожен тип елементів, скільки коштує їхнє виробництво і для чого вони використовуються.
Для прикладу, електромобілі не були популярними доти, доки компанія Tesla не почала виробляти їх з циліндричними літій-іонними акумуляторами, а не з прямокутними або призматичними елементами, які використовували інші виробники електромобілів.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.