Це вам не попса галима: під час концерту композитор використовує тисячу випадкових телефонів перехожих

Читать на русском

Але вкрай важливо, щоб всі глядачі прийшли на концерт одночасно, щоб побачити другу частину вистави - живе виконання всієї симфонії

Читать на русском
Симфонія та люди
Велика частина музики Хуана має відверто політичний характер

Але вкрай важливо, щоб всі глядачі прийшли на концерт одночасно, щоб побачити другу частину вистави - живе виконання всієї симфонії

Мобільні телефони зазвичай не люблять у концертних залах. Але американець, який проведе світову прем'єру "Міста плаваючих звуків" хоче це змінити. П'єса була створена для того, щоб використовувати мобільні телефони прямо під час виступу.

Цього тижня глядачі світової прем'єри "Міста плаваючих звуків" Хуан Жо завантажать застосунок і встануть в одній із чотирьох призначених відправних точок на вулицях Манчестера, пише The Guardian. Потім вони виберуть і програють вголос один з 11 синхронізованих заздалегідь записаних треків симфонії на своїх телефонах, слідуючи маршрутами, запропонованими додатком. 

Проте Хуан повідомив про обмеження: якщо ви запізнюєтеся на п'ять хвилин, натискаючи кнопку відтворення, то те, що ви чуєте, буде синхронізовано з іншими частинами, що вже відтворюються на інших телефонах.

"Навіть у симфонії Малера максимальна кількість виконавців - 120", - каже американський композитор китайського походження. "У цьому випадку їх буде понад 1000 - усі вони разом створюватимуть симфонію".

Звісно, не всі вітають нав'язливу присутність телефонів під час живих виступів. 

"Так, телефони можуть відволікати", - сказав Хуан. "Коли ставлять мої опери, я не хочу, щоб люди знімали. Я хочу, щоб вони слухали голоси і читали субтитри. Але ця п'єса створена для того, щоб використовувати мобільні телефони для об'єднання людей".

Хуан Жо пояснив, що додаток "Місто плаваючих звуків" виявляє інших користувачів: це схоже на карту дорожнього руху. Ви побачите, де перебувають люди, і зможете вирішити, приєднуватися до них чи ні. Те, що ви граєте на своєму телефоні (скажімо, духова частина), може несподіваним чином поєднуватися з іншою частиною, яку грає хтось інший. Є так багато способів, якими участь людей радикально впливає на результат. Жодні два виступи не можуть бути однаковими.

"Це заплановано як вуличний майданчик. А якщо є шум, дощ чи затори - все це частина симфонії", - пояснив автор п'єси.

Жо сподівається, що перехожі будуть достатньо заінтриговані й приєднаються до процесії. У всьому цьому є особливість, що ніхто насправді не контролює те, що відбувається.

"Навіть люди, які ходять навколо і не знають, що звучить симфонія, але чують, як щось літає навколо зі звуками, вони вже є її частиною. Вони неусвідомлено додаватимуть до цього свої рухи". - додав Хуан.

Опери Хуана, ораторії та симфонії як політично, так і гармонійно спираються на його китайську спадщину. Він називає цей підхід розмірністю.

"Музика - це не щось зліва направо, спереду і ззаду", - заявив Хуан Жо. "Концертна музика - це щось, що відбувається на очах у публіки, роль якої - поглинути геній композитора через посередництво музикантів. Швидше, я заохочую аудиторію творчо брати участь у виставі".

Автор ще додав, що "Місто плаваючих звуків" є політичним, але в іншому сенсі.

"Цей твір написаний для жителів міста. Брати участь може кожен, у кого є телефон, а кожен, у кого його немає, може взяти участь, просто випробувавши це на собі. Для мене це утопічне бачення того, яким має бути наш світ", - пояснив Жо.

Та щойно глядачі завершать прогулянку Манчестером, вони увійдуть до концертної зали і побачать філармонію, що оточує простір, у якому вони можуть сидіти, відпочивати або стояти. Далі оркестр виконає 43-хвилинну симфонію. Хуан сподівається, що інженери зі світла втілять у життя його бачення.

"Я подав їм ідею про ті великі печери у В'єтнамі, куди світло проникає через провали. Ви йдете в темряві і раптом бачите промінь яскравого світла", - представляє американець.

Звісно, Хуан сподівається, що під час виступу, як і раніше, будуть використовуватися телефони.

"Я не проти, щоб люди записували трохи, якщо тільки це не все. Я б хотів, щоб вони поділилися цим у соціальних мережах, щоб охопити якомога більшу аудиторію", - розповів Жо, додавши, що він також закликає публіку ходити під час виступу, дже це додасть антифонних ефектів виклику і відповіді, що поширюються залом.

Але виникає питання: чи не буде музикантам складно, якщо публіка блукатиме і зніматиме?

"Нам усім дуже цікаво побачити, яким це буде", - сказала диригент Джемма Нью. "Це наш перший досвід концертного формату такого роду".

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.