Штучний інтелект зможе блокувати п'яних за кермом, постійно скануючи їхні обличчя
П'яні водії або водії під наркотиками є однією з найбільших трагедій, що вбивають невинних людей. Однак штучний інтелект може стати технологією виявлення п'яних за кермом. А ефективність виявлення становить близько 75%.
Дослідники стверджують, що комп'ютери, вбудовані в автомобілі, одного дня зможуть визначати, чи п'яний водій, просто глянувши на риси його обличчя, пише Live Science. Постійно "спостерігаючи" за водієм на предмет типових ознак сп'яніння, це може навіть скоротити кількість аварій через водіння напідпитку.
Проєкт, описаний у статті, опублікованій 9 квітня в рамках конференції Інституту інженерів з електротехніки та електроніки (IEEE) і Фонду комп'ютерного зору (CVF), дає бортовим обчислювальним системам можливість оцінювати ступінь сп'яніння водія відразу після того, як він сідає за кермо, з точністю 75%.
Це виходить за рамки наявних комп'ютерних методів, які покладаються на спостережувану поведінку, як-от моделі рульового управління, використання педалей і швидкість транспортного засобу. Ці точки даних можуть бути зібрані та оброблені тільки тоді, коли транспортний засіб рухається протягом тривалого періоду.
Новий проєкт використовує одну кольорову камеру, яка відстежує такі змінні, як напрямок погляду і положення голови. Загальна система може також містити 3D та інфрачервоні кадри обличчя водія і відео заднього виду, що показують позу водія, поряд із рульовою взаємодією, журналами подій і записами екрана поведінки водіння.
"Наша система здатна визначати ступінь сп'яніння на початку поїздки, що дає змогу потенційно запобігати знаходженню нетверезих водіїв на дорозі", - заявила Енсіє Кешткаран, докторант Університету Едіт Коуен (Австралія), яка зробила свій внесок у проєкт. "Систему можна додатково інтегрувати в застосунок для смартфона, даючи змогу користувачам перевіряти себе або людей, які подорожують із ними".
Всесвітня організація охорони здоров'я (ВООЗ) оцінює, що алкогольне сп'яніння є причиною 20-30% смертельних автокатастроф у всьому світі. В Австралії, де народився проєкт, 30% смертельних аварій пов'язані з рівнем алкоголю в крові, що перевищує допустимий рівень у 0,05%.
"Хоча ведуться роботи з інтеграції систем виявлення алкоголю в автомобілях майбутніх поколінь, а поява безпілотних автомобілів не за горами, проблема водіння в нетверезому стані, що зберігається, залишається актуальною", - сказав Кешткаран.
У дослідженні використовували відеозаписи водіїв різного віку, звичок вживання алкоголю і досвіду водіння з використанням симуляторів за трьох ступенів сп'яніння - тверезий, слабке сп'яніння і сильне сп'яніння. Вони працювали з компанією-розробником програмного забезпечення MiX by Powerfleet для збору даних від водіїв у стані алкогольного сп'яніння в контрольованих, але реалістичних умовах.
Потім використовувався алгоритм для ретельного вивчення відеоматеріалів, шукаючи виразні візуальні характеристики, які продемонстрували всі (або принаймні більшість) суб'єктів тестування на кожному з трьох рівнів. Було виявлено, що деякі рухи обличчя разом із напрямком погляду і положенням голови були відносно послідовними показниками.
"Наступними кроками буде поліпшення роздільної здатності даних зображень, які отримує алгоритм, що дасть йому змогу робити ще точніші прогнози", - сказав керівник проєкту Саєд Зулькарнайн Гілані, старший викладач Школи природничих наук в Університеті Едіт Коуен. "Якщо відео низької роздільної здатності виявляться достатніми, ця технологія може бути використана камерами спостереження, встановленими на узбіччях доріг".
Проте наразі відкриття являє собою великий крок вперед, оскільки воно може визначити рівень сп'яніння ще до того, як автомобіль почне рух. Це може стати початком майбутнього, в якому розумні автомобілі не будуть заводитися з п'яним водієм за кермом - або навіть зможуть сповістити владу, якщо водій занадто п'яний.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.