Усе зводиться до набридливих законів термодинаміки
Відтоді, як люди дізналися про енергію й з'ясували, що вона порушує закони фізики, люди мріяли про створення вічного двигуна. Вічний двигун - це пристрій, який після запуску теоретично може залишатися в русі вічно, тобто без додавання додаткової енергії, пише IFLScience.
Віднині патентні відомства більше не приймають заявки на вічні двигуни. Та один кумедний приклад "вічного двигуна", що зберігається в Королівському товаристві, все ж таки створив вчений Девід Джонсон під псевдонімом "Дедал".
Колесо обертається вже понад чотири десятки років, хоча час від часу потребує певних втручань. Машина, створена Джонсом заради розваги, звісно, порушує закони фізики. Якийсь прихований механізм, ймовірно, захований у чорних коробках на спицях колеса або в трубах і коробках під ним, повинен забезпечувати додаткову енергію, щоб колесо рухалося. Багато хто намагався розгледіти замасковану роботу вічного двигуна Дедала, але цей метод тримається в секреті.
Механізм запустили в 1981 році, він представляє собою велосипедне колесо підвішене в квадратній металевій рамі з футляром з плексигласу. Три металеві коробки прикріплені до внутрішньої частини колеса. І ще слово "Dreadco" написано на табличці, яка висить на металевому стрижні по центру. Ось і весь механізм. Виглядає так, що колесо є елементом машини, яка рухається, а ось його джерело енергії... або воно навмисно приховане... або його немає.
А найцікавіше, що сам творець колеса від початку давав зрозуміти, що його машина - "фальшива". Він часто говорив, що інші вчені - "напрочуд легковірні", бо не зуміли побачити розгадку. У 2018 році, після смерті винахідника, механізм віддали на збереження до Королівського товариства. І досі так ніхто й не зміг розгадати загадку Дедала - чому колесо безшумно обертається вже понад чотири десятки років, не звертаючи уваги ні на що.
Перед своєю смертю 2017 року Джонс передав для колишнього колеги Мартіна Полякофа секретний конверт, у якому відкриває секрет свого механізму. Ось тільки Полякоф не поспішає відкрити конверт і таємницю машини. "
"Частина мене дуже хоче знати, як це працює. Але невже ми настільки дурні, що не можемо самі здогадатися?" - сказав він в одному з інтерв'ю.
Вічні двигуни не працюють, тому що вони порушують перший і другий закони термодинаміки. Перший закон звучить так: енергія не може бути створена або знищена, а лише змінює форму. Це означає, що ви не можете отримати більше енергії, ніж вклали, що робить це прагнення марним для будь-кого, хто сподівається використовувати вічний двигун для виробництва енергії.
Другий закон стверджує, що ентропія ізольованої системи зростає з часом, і що тепло завжди перетікає "вниз" від більш гарячих до більш холодних регіонів. На практиці це означає, що коли енергія передається і трансформується, частина цієї енергії розсіюється і марнується. Коли машина обертається, система втрачає енергію у вигляді тепла через тертя. Це призводить до того, що навіть найбільш добре спроектований "вічний двигун" врешті-решт зупиняється.
Багато людей намагалися створити таку машину, але все безрезультатно. До ранніх проектів такого пристрою належить вічний двигун Вілларда де Онекура. Цей пристрій, запропонований між 1225 і 1235 роками, мав підтримувати рух колеса за допомогою прикріплених до нього вантажів.
"Довгий час майстри обговорювали, як змусити колесо обертатися саме по собі. Ось як це можна зробити за допомогою фіксованої кількості молотків або за допомогою ртуті", - писав Віллар.
Проблема, звісно, полягала в тому, що сила, необхідна для підняття молоточків на вершину дуги, була більшою, ніж колесо отримувало від того, що молоточки опускалися вниз з іншого боку. Замість того, щоб безперервно постачати вільну енергію, колесо просто негайно зупиняється без додаткової енергії - великого поштовху, що надходить в систему. Такі машини були інстинктивно відкинуті як абсурдні задовго до того, як надокучливі закони Ньютона виключили їх.
Да Вінчі також мав проекти кількох різних вічних двигунів , включаючи дещо іншу версію дзиги з вантажами. Вона працює досить добре, хоча і з постійною витратою енергії пальця :)
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.