Існує три типи користувачів Вікіпедії: до якого типу належите ви

Люди по-різному задовольняють свою цікавість, переходячи за посиланнями онлайн-енциклопедії

Вікіпедія та люди
Дослідники проаналізували дані про пошук майже 500 тисяч людей з 50 країн світу

Вчені зі США провели масштабне дослідження, присвячене поведінці користувачів Вікіпедії. Дослідники проаналізували дані про пошук майже 500 тисяч людей з 50 країн світу. І виявилося, те, як ми подорожуємо сторінками Вікіпедії, може багато чого розповісти про наш тип мислення і спосіб пізнання світу. 

Американські дослідники під керівництвом Дейла Чжоу з Пенсільванського університету вивчили три абсолютно різні способи спуститися в кролячу нору Вікіпедії, пише Science Alert. Це дослідження може допомогти нам краще зрозуміти природу і важливість цікавості, її зв'язок із благополуччям і стратегії запобігання поширенню неправдивої інформації.

Аналіз отриманої інформації дав змогу відокремити три основні типи користувачів, які по-різному задовольняють свою цікавість, переходячи за посиланнями онлайн-енциклопедії.

Пліткарі

Перший тип - "пліткарі" (надокучливі люди, які сунуть ніс не у свої справи) - демонструє цікавий підхід до пошуку інформації. Для них характерний хаотичний стиль, вони переходять від посилання до посилання без видимої системи, немов кидаючи монетку на кожному роздоріжжі. "Пліткарів" приваблює сама можливість відкрити для себе щось нове, і вони легко "перестрибують" з однієї теми на іншу, захоплені новими й новими словами та поняттями. Їхній шлях Вікіпедією нагадує непередбачуваний і хаотичний рух.

Мисливці

Другий тип - "мисливці" - характеризується цілеспрямованим пошуком інформації. "Мисливці" заходять у Вікіпедію з конкретною метою - знайти відповідь на конкретне запитання або розв'язати конкретне завдання. Вони вводять у пошуковий рядок потрібний запит і зосереджені на досягненні результату, не схильні відволікатися на сторонні відомості. "Мисливці" лише зрідка роблять вилазки за посиланнями, безпосередньо пов'язаними з їхнім початковим запитом, вважаючи за краще рухатися до мети найкоротшим шляхом.

Цікаво, що "мисливці" і "пліткарі" демонструють різні вподобання у виборі тем. Якщо "пліткарів" більше цікавить гуманітарна сфера - статті, присвячені мас-медіа, їжі, мистецтву, філософії та релігії, то "мисливці" частіше читають статті, присвячені точним і природничим наукам - науці, технологіям, інженерії та математиці.

Танцюристи

Третій тип користувачів - "танцюристи" - являє собою щось середнє між "мисливцями" і "пліткарями". "Танцюристи", як і "мисливці", починають з конкретної теми, яка їх зацікавила. Однак, на відміну від "мисливців", вони не обмежуються вузьким колом питань, а прагнуть розширити свої пізнання, встановлюючи зв'язки між різними галузями знань. "Танцюристи" здатні бачити спільні нитки та приховані зв'язки між, здавалося б, далекими одна від одної темами, створюючи у своїй уяві цілісну картину світу.

Загалом, це дослідження підтверджує переваги більш вільного, ширшого перегляду і читання. Дотримання нашої цікавості може допомогти нам стати більш поінформованими та розширити наш світогляд, креативність і стосунки. Водночас людям іноді більше потрібне завершення, ніж дослідження. Це не погано і не ознака вузькості мислення. У багатьох ситуаціях є переваги в тому, щоб відмовитися від пошуку інформації та вирішити, що на цей момент ми дізналися достатньо.

Нескінченна цікавість може мати й недоліки. Це особливо справедливо, коли вона мотивована не радістю пізнання, а дискомфортом невизначеності та виключення. Як показали інші дослідження, для деяких людей цікавість може призвести до хибної інформації та теорій змови. Коли інформація має відчуття новизни або натяк на те, що вона прихована могутніми елітами, це може зробити її більш привабливою, навіть якщо це неправда.

Нове дослідження підкреслює, що різні стилі цікавості не призводять просто або універсально до креативності або благополуччя. Контексти та обставини людей різняться. Кожен із нас може слідувати своїй цікавості, щоб знайти не надто багато, не надто мало, а саме ту інформацію, яка "якраз". Дослідники також натякають на докази спектра нових стилів цікавості за межами основних трьох, які, безсумнівно, викличуть більше досліджень у майбутньому.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube