У світі побудували розумну дорогу, яка сама заряджає електромобілі

Це схоже на технологію, котра використовується в бездротових зарядках для мобільних телефонів.

Дороги, електромобілі, електрокари, технології, США, Європа, Ізраїль
Її вартість становить майже 2 мільйони доларів за 1,6 км.

В США з'явилася перша бездротова електрична дорога, яка дозволяє електромобілям заряджатися під час руху. Її побудували у Детройті. Майже півкілометра такої дороги є пілотним проектом бездротової технології, яка здатна заряджати транспортні засоби, коли вони проїжджають по ній. 

Дорога виглядає як і будь-яка інша ділянка асфальту. Єдиною ознакою того, що вона змінилась, є білі точки, що позначають положення котушок індуктивної зарядки під поверхнею. Та насправді, якщо їздити тут на електромобілі, він не тільки не розряджатиметься, а навпаки - набуватиме заряду, пише BBC.

Магнітно-індуктивні котушки встановили на дорозі в штаті Мічиган у листопаді минулого року, оскільки тутешня влада опікується досягненням вуглецевої нейтральності до 2050 року. До 2030 року тут планують створити надійну мережу зарядних станцій, яка включатиме бездротові зарядні дороги та 100 тисяч зарядних пристроїв для підтримки двох мільйонів електромобілів.

Як це працює і скільки коштує

Електромагнітні котушки прокладені під асфальтом і підключені до міської електромережі. Вони створюють електромагнітне поле безпосередньо над дорогою, яке передає енергію до приймача, прикріпленого до акумулятора автомобіля, за допомогою процесу, відомого як "індуктивна зарядка". Автомобілі з відповідними приймачами, прикріпленими до їхньої основи, можуть динамічно заряджатися під час руху по такій "розумній дорозі".

Це схоже на технологію, котра використовується в бездротових зарядках для мобільних телефонів. І якщо колись мобільні телефони потребували зарядних кабелів, а зараз можуть обходитися без них, то незабаром те ж саме може статися і з електромобілями.

Технологія може стимулювати перехід власників авто на електромобілі, вважають її розробники. Втім, вона дуже й дуже дорога, адже зрештою вартість становить майже 2 мільйони доларів за 1,6 км. 

Астрономічно дорого!

Оскільки проект коштує майже 2 мільйони доларів за півтора кілометри, деякі експерти ставлять під сумнів можливість його масштабування. Розширення "розумних" доріг вздовж довгих ділянок міжміських автомагістралей може бути астрономічним при нинішніх витратах, вважажють вони.

Прихильники ж технології наполягають, що вона не повинна бути під кожною дорогою. Мовляв, вона не призначена для повсюдного використання, натомість має бути стратегічною там, де це має найбільший сенс, "де існують хороші бізнес-моделі". В той же час, електрична дорога довжиною 250-300 км на завантажених маршрутах може скоротити викиди вуглекислого газу від вантажівок більш ніж на 200 тисяч тонн.

Для безперервного використання такої технології транспортним операторам планують пропонувати підписку.
Для безперервного використання такої технології транспортним операторам планують пропонувати підписку.

І тим не менш, не тільки в США

Електричні дороги зараз широко розглядаються як привабливе рішення для подолання проблем з інфраструктурою зарядки, з якими стикаються електромобілі по всьому світу.

Так, індукційні котушки встановили трохи нижче дорожнього покриття і підключили до електромережі також на ділянці дороги в Тель-Авіві, в Ізраїлі. Загалом компанія Electreon випробовує технологію бездротової зарядки в окремих місцях по всій Європі, Азії та Америці.

У Європі Франція планує побудувати 8850 км електрифікованих доріг до 2035 року, використовуючи повітряні кабелі, рейки або індукційну зарядку. Дослідження ж в Німеччині рекомендують встановити 4 тисячі км повітряних кабелів або інфраструктуру індуктивної зарядки на автобанах країни. За оцінками Швеції, будівництво приблизно 2 тисяч км електричних доріг коштуватиме близько майже 3-4 млрд доларів США.

Electreon працює над низкою пілотних проектів бездротової зарядки по всій Європі, в тому числі над проектом електрифікації частини німецького автобану. У США компанія також будує бездротову зарядну станцію.

Долучаються автомобільні бренди

Конкуренція загострюється й у сфері пасажирських транспортних засобів. Toyota вже має партнерство з Electreon для вивчення можливостей бездротової зарядки, BMW і Ford працюють з Witricity, а Stellantis - з Hevo Power. Вважається, що Tesla працює над власним рішенням, оскільки минулого року купила, а потім продала компанію Wiferion, яка займається бездротовою зарядкою.

Трансформація наближається

Якою б дорогою не була новітня технологія, в США федеральний уряд вже виділив мільярди доларів на програму "Національна інфраструктура електромобілів" (Nevi) та програму "Інфраструктура зарядки і заправки" (CFI) - для фінансування будівництва високошвидкісних зарядних станцій на національних автомагістралях.

Мета адміністрації Байдена - створити 500 тисяч загальнодоступних зарядних пристроїв до 2030 року, в тому числі, можливо, за допомогою бездротових зарядних доріг.

"Коли йдеться про перехід від двигунів внутрішнього згоряння до транспортних засобів з нульовим рівнем викидів, йдеться про системи, які дозволять людям перейти на них. Мова про надійність зарядки", - формулюють розробники наднової технології.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube