Алгоритми Google Пошуку розкрито: нові дані кажуть про те, що компанія обманювала користувачів

Читать на русском

Компанія Google допустила витік тисяч сторінок своїх алгоритмів

Читать на русском
Google
Витік документації Google показує, що компанія використовує дані з Chrome для алгоритмів пошуку

Компанія Google допустила витік тисяч сторінок своїх алгоритмів

У мережу просочився масштабний витік конфіденційних документів Google, що містить понад 2500 сторінок інформації про роботу пошукового алгоритму компанії. Документи розкривають невідповідності між публічними заявами Google про пошукове ранжування і реальними практиками компанії. Алгоритми пошуку Google, одні з найвпливовіших в інтернеті, завжди були загадкою.

Документи були передані та згодом оприлюднені Рендом Фішкіним зі SparkToro, компанії-розробника програмного забезпечення. Він отримав лист від джерела, яке стверджувало, що має доступ до масового витоку документації API з відділу пошуку Google, пише 9to5Mac.

Джерело передало 2500 сторінок документів у надії, що оприлюднення витоку допоможе протистояти «брехні» Google про роботу пошукового алгоритму. У документах описується пошуковий API Google і міститься інша інформація, яка доступна для співробітників.

Витік проливає світло на дані, які збирає Google, переваги в ранжируванні сайтів за чутливими темами, і особливості роботи з невеликими сайтами. Деякі з цих даних суперечать публічним заявам представників Google. Наприклад, дані з браузера Chrome згадуються в контексті створення додаткових посилань для сайтів, хоча раніше Google стверджувала, що Chrome не використовується для ранжирування сторінок.

Документи Google, що просочилися, розкривають, що компанія використовує дані про перегляди сторінок у Chrome для розрахунку показників, що впливають на пошукове ранжування.

Це означає, що Google може відстежувати, які сторінки в домені відвідують найчастіше, і потенційно використовувати цю інформацію для відображення цих сторінок у пошуковій видачі як найрелевантніших або найважливіших, незважаючи на попередні заяви компанії про відсутність використання даних Chrome у пошукових алгоритмах.

Google поки не прокоментувала витік і не підтвердила справжність документів. Однак Фішкін повідомив, що компанія не заперечувала достовірність витоку, але просила змінити формулювання деяких подій у його пості.

Пошуковик Google перестане бути повністю безкоштовним

Наразі Google розглядає можливість радикальної зміни своєї бізнес-моделі інтернет-пошуку. Згідно зі звітом Financial Times, компанія має намір ввести платну версію свого пошуковика з ШІ-функціями. Джерела, знайомі з планами Google, говорять, що ці розширені функції пошуку на основі штучного інтелекту можуть стати частиною наявних платних сервісів Google з підпискою, таких як Gemini Advanced або Google One.

Як відомо, Google домінує на ринку пошукових систем з 2000 року, проте ситуація, схоже, може змінитися. Американська компанія Perplexity, що базується в Сан-Франциско і складається лише з 40 осіб, виявилася конкурентом Google. Виконавчий директор Perplexity заявив, що секрет успішності проекту в тому, що для розробки пошукової системи використовується не одна, а кілька різних ефективних моделей штучного інтелекту.

Perplexity створила "пошуковик-форум", що пропонує не посилання джерела, а докладні текстові відповіді, але посилання також можна відкрити. Пошуковик Perplexity працює на технологіях ChatGPT та Copilot, і користувачі взаємодіють із системою як з чат-ботом.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.