Цього року обрано мотив "Вода" - і роботи не розчарували суддів
Вода - це четвертий CUPOTY Challenge - тематичний конкурс, який проводиться поза щорічним конкурсом CUPOTY (Фотограф року крупним планом). І вже відомі імена переможців. Головний приз цього року отримав угорський фотограф Тібор Літаушкі за гарно освітлений знімок тритона, який насолоджується опівнічним бенкетом жаб'ячої ікри.
Поряд зі звичайним конкурсом CUPOTY (Фотограф року крупним планом), який проводиться щороку, організатори проводять щорічний конкурс, присвячений іншій темі, пише IFLScience.
"Ми попросили фотографів показати нам роботи на водну тему. На наш заклик відповіли зображеннями морських коників, що плавають у водоростях, квітів, прикрашених дощем, комах, що висушують крила перед польотом, а також багатьох інших речей. Як завжди, перегляд усіх записів був одночасно пізнавальним і надихаючим", - зазначила Трейсі Колдер, співзасновниця CUPOTY.
"У Німеччині, де я живу, багато чистих і повільних струмків, які забезпечують прекрасне середовище проживання для альпійських тритонів. Я стежу за їхнім життям уже багато років, і минулий рік не став винятком. Через кілька днів після того, як жаби відкладають яйця, в сутінках з'являються тритони і всю ніч ласують ікрою. Я хотів зафіксувати цей момент під водою", - сказав Літаушкі.
Друге місце було присуджено британському фотографу Яну Гілмору за яскравий знімок квітів у льоду.
"Я занурив кілька диких маків у воду з квітами тіарели і заморозив їх на ніч. Потім я помістив заморожений блок на лайтбокс і сфотографував їх за допомогою супермакрооб'єктива Venus Laowa. Моя перша спроба не увінчалася успіхом, оскільки вода була каламутною, тому я закип'ятив воду перед повторним заморожуванням для другої спроби, яка, схоже, дала кращий результат", - написав Ян.
Себастьян Бломм із Франції посів третє місце за фотографію бабки, яка використовує поверхневий натяг води, щоб швидко відірватися.
"Тривалий час у моїй голові крутилася ідея закарбувати витончений балет бабок, що літають над Гаронною (річка, що в'ється біля мого будинку). Щоліта приємно спостерігати, як сотні цих істот кружляють, уміло ловлячи мошок та інших комах у польоті. Одного разу я оселився у воді в тому місці, де помітив бабку, яка регулярно повертається на відпочинок. Я терпляче чекав її повернення. При кожній появі я знімав камеру в режимі серійної зйомки, сподіваючись зафіксувати момент, коли її крила будуть розправлені у всій красі. Після ста спроб мені нарешті вдалося отримати бажане зображення", - пояснив свій процес Бломм.
"Цей знімок був зроблений у ставку недалеко від Ладенбурга, Німеччина. Знімок був зроблений під низьким кутом, так що відображення очей жаби ледь видно. Потім я вирішив перевернути його, щоб заплутати глядача і спонукати його придивитися уважніше", - пояснив Габі.
"У басейні Маускрофт, Шрусбері, я сфотографував цю бабку, вкриту росою, рано вранці, близько 3 години ночі, у травні. Оскільки комахи холоднокровні і для пересування їм необхідне тепло, вночі вони зазвичай відпочивають. Раптове зниження температури призводить до того, що на них прилипає роса. Цей момент ідеальний для портретів, оскільки вони не можуть рухатися або літати. Щоб підвищити візуальну привабливість, я використовував кольорову фонову карту, щоб додати зображенню контрасту і додаткових відтінків. Після цього я склав кадри в Helicon Focus, відредагував у Lightroom і Photoshop, а потім завершив роботу за допомогою Topaz DeNoise", - поділився Піт.
"Я знайшов цю грудку грибів майже ідеальної форми і кількості в заміському парку Марбері, Велика Британія. Я висвітлив сцену ззаду за допомогою світлодіодної панелі, щоб наповнити світлом капоти і висвітлити краплі, які я створив за допомогою дрібного розпилення туману. Моєю метою було підкреслити природну красу грибів, додавши більше світла й атмосфери. Я сфокусував 40 кадрів капотів, потім зробив один кадр з грибами і "дощем". Пізніше я об'єднав файли в Photoshop", - написав Тоні.
"Під час пошуку макрооб'єктів на валежній деревині взимку я натрапив на цю коллемму (Neanura muscorum), вкриту крапельками роси. Зазвичай цей вид досить активний, що робить фокус-стекінг практично неможливим, але цей екземпляр залишався абсолютно нерухомим, що дало мені можливість отримати фокус-стек з великим збільшенням. Я використовував Zerene Stacker для об'єднання кадрів і підвищив різкість кінцевого зображення за допомогою Topaz DeNoise AI", - розповів Алексіс.
"Ця красива змія шукала здобич у ставку. Мені дуже пощастило, тому що вона зупинилася прямо переді мною, щоб спробувати повітря. Світло було дуже м'яким, тому що день був похмурий. Для створення цього портрета я використовував об'єктив 300 мм. Я ніколи не забуду цю зустріч", - сказала Марко.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.