Сотні аварій та десятки смертей сталися через автопілот Tesla: розслідування NHTSA

Читать на русском

NHTSA виявили, що через автопілот Tesla сталося сотні аварій, що відомо

Читать на русском
Експерти заявили, що автопілот не був розроблений для того, щоб водій міг зосередитися на управлінні автомобілем
Tesla

NHTSA виявили, що через автопілот Tesla сталося сотні аварій, що відомо

Національна адміністрація безпеки дорожнього руху США (NHTSA) виявила серйозні проблеми з системами автопілота і повного автономного водіння Tesla. Фахівці пов'язують цей автопілот з сотнями аварій та навіть зі смертельними випадками. Причиною є недостатня залученість водія електрокара. 

Як передає The Verge, у березні 2023 року учень з Північної Кароліни був збитий автомобілем Tesla Model Y, який їхав на великій швидкості. Згодом з'ясувалося, що водій електрокара використовував автопілот. Саме ту функцію, яка, за словами власника Tesla Ілона Маска, повинна призвести до створення повністю автономних автомобілів. Тоді 17-річний студент з травмами, небезпечними для життя, був госпіталізований. Проте розслідування показало, що це не єдина подібна аварія. 

Фахівці NHTSA зазначили, що водії, які використовували автопілот або більш просунуту версію системи – FSD (Full Self-Driving – повне самостійне водіння), не були достатньо залучені в процес керування. При цьому, за словами експертів, Tesla "не забезпечувала належним чином, щоб водії могли зосередити свою увагу на виконанні завдання. 

Комплексний аналіз NHTSA охопив 956 аварій з січня 2018 року по серпень 2023 року, в яких були задіяні функції автоматизованого водіння Tesla. У результаті з'ясувалося, що серед них було 29 смертельних випадків. 211 аварій з них включали зіткнення передньої частини Tesla з іншим транспортним засобом або перешкодою: це призвело до 14 смертей і 49 поранень.

NHTSA розпочала розслідування після кількох випадків, коли водії Tesla врізалися в припарковані на узбіччі стаціонарні автомобілі екстреної допомоги. Зазначалося, що програмне забезпечення електрокарів ігнорувало заходи контролю місця події. Йдеться про ліхтарі, сигнальні вогні, конуси тощо. 

У звіті NHTSA йдеться про те, що цей автопілот не був розроблений для того, щоб водій міг зосередитися на управлінні автомобілем. Водночас у компанії Tesla заявляють, що попереджають власників електрокарів про необхідність бути уважними, коли вони використовують автопілот та FSD, який передбачає тримання рук на кермі та стеження за дорогою. Однак фахівці заявили, що в багатьох випадках водії втрачали фокус уваги і не встигали своєчасно відреагувати. 

У 59 аваріях з Tesla водії мали достатньо часу, щоб зреагувати (п'ять та більше секунд до зіткнення з об'єктом. Проаналізувавши інформацію від виробника фахівці виявили, що більшості проаналізованих аварій водії не встигли загальмувати або повернути кермо, щоб уникнути небезпеки. 

"Аварії, в яких водій не намагався уникнути небезпеки або робив це занадто пізно, були виявлені у всіх версіях обладнання Tesla та за всіх обставин аварії", - заявили в NHTSA.   

В Агентстві заявили, що підхід Tesla до автоматизації 2-го рівня (L2) помітно відрізняється від аналогів, що може перешкоджати водіям брати активну участь у керуванні автомобілем. При цьому фахівці визнали, що розслідування може бути неповним через "прогалини в телеметричних даних виробника". Тобто, ймовірно, може бути ще більше аварій, які пов'язані з автопілотом і FSD "електрокарів Ілона Маска". 

Роботаксі Tesla покажуть влітку 2024 року     

Засновник компанії Ілон Маск заявив, що роботаксі від Tesla покажуть вже 8 серпня 2024 року. За його словами, функція автономного водіння (FSD), яка довгий час знаходиться в статусі бета-тестування, потенційно може приносити дохід власникам електромобілів Tesla, які будуть працювати як автономні таксі. Проте графік впровадження технології повного самостійного водіння (FSD), запропонований Ілоном Маском, був зустрінутий скептицизмом і критикою, особливо у світлі проблем безпеки та регуляторного контролю.     

Крім того, мільярдер заявив, що Tesla відмовилася від планів створення більш доступного електромобіля, ціна якого мала становити близько 25 000 євро. Експерти зазначають, що Маск, схоже, вирішив сконцентрувати зусилля компанії саме на вдосконалення автономного керування. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.